زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه اعتبارات متمرکز سازمان نوسازی به صورت عادلانه‌ توزیع نمی شود، تأکید کرد: این هنر مدیران است که با پیگیری، بیشترین اعتبار را جذب کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان صبح امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: منکر فقر فضای آموزشی به خصوص در زمینه پراکنشی آن در استان نیستیم و یکی از ضعف‌هایی است که در گذشته وجود داشته و هنوز هم وجود دارد.

او اضافه کرد: ساخت مدارس و پروژه‌های آموزشی با اولویت‌بندی صورت گیرد و فضا‌های شهری رو روستایی مدنظر قرار گیرد، لذا لازم است که کارشناسی نیاز اولیه برآورد شود و خیرین نیز بر همین اساس پیش عمل کنند تا نتیجه بهتری به دست آید.

استاندار کردستان بیان کرد: در جلسات بعدی میزان دریافت و تخصیص‌های مصوبات سفر رئیس جمهور اعلام شود.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه اعتبارات متمرکز سازمان نوسازی به صورت عادلانه‌ای توزیع نمی شود، تأکید کرد: این هنر مدیران است که با پیگیری، بیشترین اعتبار را جذب کنند.

او با اشاره به اینکه از ظرفیت مولدسازی نهایت استفاده شود، یادآور شد: بسیاری از مدارس و آموزشگاه‌های شهر‌های استان در بهترین نقطه قرار دارد و الان به کانون تجاری تبدیل شده و با مولدسازی می‌توان بهترین استفاده را این مهم کسب کرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: تکلیف کمیته مولدسازی در استان شناسایی و هم‌افزایی است و باید با ارزش‌افزایی از اعتبارات استفاده کنیم.

او به افتتاح ۷۶ مدرسه در اول مهر در استان اشاره کرد و افزود: مدارس در دست ساختی که تا اول مهر به بهره‌برداری می‌رسد به نباید نواقصی داشته باشد.

استاندار کردستان برگزاری جشنواره خیرین را اقدام خوبی دانست و گفت: ارتباط خوبی با خیرین برقرار شده که نمونه آن ساختمان اولین مدرسه اوتیسم استان است.

زارعی‌کوشا افزود: برگزاری جشنواره خیرین هدفمند باشد و در قالب همایش خیرین تصمیماتی گرفته شود، هم چنین تمام کار‌های مقدماتی ابتدا انجام شود. 

او به مشکل سند زمین محل احداث ساخت مدرسه اوتیسم اشاره و خاطرنشان کرد: اگر چه اجرای پروژه‌ها باید ابتدا از لحاظ مشکلات بررسی سپس انجام شود، اما این موضوع در مدرسه اوتیسم متفاوت بود و لازم بود کلنگ آن بر زمین زده شود.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: سند زمین این مدرسه تعیین تکلیف شود و راه و شهرسازی حتی‌المقدور این زمین را رایگان واگذار کند و اگر بنا است که هزینه‌ای دریافت کند به کمترین میزان تقلیل یابد.

استاندار کردستان با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت بسیار مهم است و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری متولی برنامه های اوقات فراغت تابستانی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه دستگاه‌ها برنامه‌های مشترک برای اوقات فراغت دانش‌آموز برگزار کنند، افزود: دستگاه‌های متولی در این زمینه برنامه ریزی موثر و تجمیع و هم‌افزایی داشته باشند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان باید موثر باشد و نشاط و سرزندگی و شناخت از ظرفیت‌های استان و کشور را در دانش آموزان تقویت کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: موازی‌کاری‌های ادارات باعث هدررفت وقت نشود و با هم‌افزایی نتیجه بهتر کسب شود.

او با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های جبرانی برای خانواده‌های کم برخوردار برای خانواده اطلاع‌رسانی شود، بیان کرد: با افزایش ۳۰ درصدی پرسنل از محل شهریه موافق هستیم.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مولفه‌های عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی است لذا پیشبرد آن هدف و راهبرد درستی است. 

گفتنی است؛ در این جلسه ساخت مدرسه‌ای در شهرستان دیواندره مصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.