ستاره شناسان بار‌ها نگرانی خود را در مورد تأثیر قطعات و ردپای ماهواره‌ها بر تحقیقات علمی ابراز کرده‌اند.

 مطالعه مشاهدات تلسکوپ فضایی هابل نشان داده است که چگونه برخی از تصاویر توسط رگه‌های نوری که از ماهواره‌ها می‌آمد از بین رفتند، در حالی که تنها درصد کمی از تصاویر هابل تحت تأثیر قرار گرفتند، نویسندگان این نگرانی را مطرح کردند که با تعداد ماهواره‌هایی که انتظار می‌رود در دهه آینده به شدت افزایش یابد، مشکل می‌تواند جدی شود.
 
دیو استارک یکی از اعضای STScI در بیانیه‌ای گفت، ستاره شناسان موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) که اکنون هابل را اداره می‌کند، ابزاری برای دستکاری خطوط ماهواره‌ای در تصاویر هابل ابداع کرده اند.
 
وی افزود: ما یک ابزار جدید مسیر ماهواره‌ای را توسعه داده ایم که نسبت به برنامه‌های ماهواره‌ای قبلی بهبود یافته است، زیرا بسیار حساس‌تر است؛ بنابراین ما فکر می‌کنیم بهتر است مسیر‌های ماهواره‌ای را در تصاویر هابل شناسایی و حذف کنیم.
 
این ابزار با جست‌وجوی مسیر‌ها در تصاویر یکی از دوربین‌های هابل که برای شناسایی استفاده می‌شود، کار می‌کند. این دوربین میدان دید بسیار وسیعی دارد؛ به این معنی که بخش بزرگی از آسمان را به یکباره در بر می‌گیرد. این عملکرد در این مورد مفید است، زیرا به این معنی است که مسیر‌های ماهواره‌ها درصد بسیار کمی از تصاویر را قطع می‌کنند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار