بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در باغ موزه چهلستون اصفهان گشایش یافت.

در ۱۰۵ غرفه این نمایشگاه آثار صنایع دستی و هنر‌های سنتی ۳۱ استان کشور مان مثل خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس کاری، مینا کاری، قلمزنی، قلمکاری، معرق، منبت، سوزن و خامه دوزی، قفل و چاقو سازی، گلیم، پته، کپو و گلیمچه بافی به نمایش و عرضه گذاشته شده است.


معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی در اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه، تجلی یک زنجیره فعالیت هاست گفت: باید در خلق محصول، در ایده‌های نوآورانه، استفاده از مواد اولیه، استفاده از شیوه‌های جدید، بسته بندی و در آموزش نسل جدید، فعالیت‌های متمرکز و ویژه داشته باشیم تا نمایشگاه‌های صنایع دستی با استقبال خوب مخاطب روبرو شود.


مریم جلالی افزود: از طرفی باید با مطالعه بازار، سلیقه مشتری را در نظر بگیریم و باید ادبیات کسب و کار برای صنایع دستی استفاده شود و این هنری که میراث فرهنگی ماست بهتر و بیشتر به صنعت تبدیل شود.


او اضافه کرد: نمایشگاه‌ها هر چقدر پشتوانه تحقیقاتی و تحقیقاتی بهتری داشته باشد، جذاب‌تر است و با توجه به وضع اقتصادی، باید بتوانیم بدون کاهش کیفیت، مزیت قیمت را هم رعایت کنیم.


معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود:، نمایشگاه و بازارچه ایجاد شده در باغ موزه چهل‌ستون در حد و اندازه روز جهانی صنایع دستی است چه از نظر کمی که همه هنرمندان استان‌ها حاضرند و چه از کیفی که آثار فاخر اصیل این هنرمندان به تماشا و عرضه گذاشته شده است.


جلالی ادامه داد: از طرفی برپایی این نمایشگاه در باغ موزه چهل‌ستون، این اثر تاریخی ثبت جهانی، تلفیق دو هنر صنعت دستی و میراث تاریخی به عنوان هویت کشورمان است.

به گفته کارشناس نمایشگاه‌های صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از این تعداد، ۷۲ غرفه به عرضه محصول و بقیه تولید زنده هنر‌های سنتی مناطق مختلف کشور است.

هاجر محمد شریفی افزود:آثار صنایع دستی اصفهان و شیراز شهر‌های جهانی صنایع دستی/لالجین شهر جهانی سفال/تبریز شهر جهانی فرش/مشهد شهر جهانی گوهر سنگ/سیرجان شهر جهانی گلیم/کلپورگان روستای جهانی سفال/مریوان شهر جهانی کلاش/میبد شعر جهانی زیلو/آباده شهر جهانی منبت/شیراز شهر جهانی صنایع دستی/زنجان شهر جهانی ملیله /ملایر شهر جهانی مبلمان منبت/خراشاد روستای جهانی توبافی/قاسم آباد روستای جهانی چادر شبشهرضا شهر ملی سفال/گلپایگان شهر ملی منبتو مهرگرد روستای ملی بافته‌های داری در این نمایشگاه عرضه شده است.


بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تا ۲۶ خرداد از ساعت ۹تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱  در باغ موزه چهلستون اصفهان برپاست.


اصفهان در سال ۱۳۹۴ بعنوان نخستین شهر ایرانی به عضویت شبکه شهر‌های خلاق یونسکو (سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در زمینه صنایع دستی و هنر‌های مردمی درآمد و همچنین توسط شورای جهانی صنایع دستی، عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» به آن اعطا شد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار