مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: این دستگاه حمایتی امسال برای ایجاد بیش از ۵۰۰۰ اشتغال در بخش‌های مختلف هدفگذاری کرده است.

محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: صنایع دستی و احیای دست بافته‌ها روستایی و عشایری از جمله مشاغل مهم مجریان طرح‌های اشتغال در کمیته امداد است.

وی از افزایش مشاغل ایجاد شده در بخش صنایع دستی این نهاد حمایتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۳۴ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان در رسته‌های مختلف صنایع‌دستی ایجاد شد.

وی گلیم، فرش و جاجیم‌بافی، تولید کیف‌های سنتی، سفالگری، نمدبافی، حوله بافی، میناکاری، منبت‌کاری، گره چوبی، ادوات چوبی و تزئینی، و... را ازجمله مشاغل ایجادشده در صنایع‌دستی مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان سمنان برشمرد و گفت: اشتغال یکی از راهبرد‌های کمیته امداد برای توانمندی گروه هدف است.

ذوالفقاری به ایجاد زنجیره شغلی با هدف تأمین مواد و اولیه تا مرحله فروش اشاره کرد و افزود: فروش محصولات صنایع‌دستی مددجویان بر بسترتجارت الکترونیک فراهم‌شده تا دیگر مجریان طرح دغدغه بازار فروش را نداشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: ایجاد پنج هزار و ۸۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان در سال جاری با پرداخت ۵۰۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.