فرماندار شهرستان سرعین گفت: احداث جان پناه برای کوهنوردانی که از سمت سرعین به سبلان صعود می‌کنند در اولویت جدی قرار دارد.

باقر باقرزاده عصر امروز در جریان بازدید از مراحل احداث و توسعه جان پناه در دامنه‌های سبلان اظهار کرد: مسیر صعود به سبلان از سمت شهرستان سرعین، مسیر راحت و ایمنی است که امیدواریم کوهنوردان صعود به سبلان را از این مسیر تجربه کنند.

او احداث جان پناه در این مسیر را برای کمک به کوهنوردان یادآور شد و تصریح کرد: تجهیزات و امکانات مناسب منطبق بر استاندارد‌های جهانی باید تعریف شود تا صعود به سبلان با خیال راحت توسط کوهنوردان انجام شود.

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در کنار راه اندازی جان پناه و کمپ‌های موقت برای اسکان، تلاش بر این است تا امکانات پیست اسکی آلوارس و اوجور به نحوی تدارک دیده شود تا کوهنوردان و ورزشکاران رشته‌های زمستانی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

باقرزاده از تجهیز پیست اسکی اوجور و راه اندازی آن در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا امکانات ۲ پیست اسکی سرعین را برای برگزاری مسابقات کشوری و حضور گردشگران داخلی و خارجی به نحوی مهیا کنیم تا آن‌ها بتوانند از این ظرفیت خدادادی استفاده کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زیبایی‌های دامنه سبلان جلوه‌ای متفاوت به شهر گردشگری سرعین بخشیده و ما با راه اندازی تور‌های سرعین گردی می‌توانیم مناطق بکر، طبیعی و تاریخی این شهرستان را برای گردشگران معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان سرعین اضافه کرد: امیدواریم با همراهی هیئت کوهنوردی استان امکانات مناسب برای صعود به سبلان از سمت سرعین فراهم آمده و بخشی از کوهنوردان بتوانند صعود‌های زمستانی و تابستانی خود را از این مسیر با جاذبه‌های بی نظیر انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار