یک مقام آمریکایی مدعی شد که اقدامات چین در منطقه می‌تواند منجر به بحران در منطقه هند و اقیانوس آرام شود.

الی راتنر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه مدعی شد: تمرین‌های نظامی تحریک‌آمیز و قاطعانه چین می‌تواند جرقه بحران یا درگیری را در منطقه هند و اقیانوس آرام ایجاد کند.

به گزارش تایپه تایم، راتنر این سخنان را در طی سخنانی در مرکز امنیت جدید آمریکا با عنوان «ساخت یک معماری امنیتی شبکه‌ای در هند و اقیانوس آرام» بیان کرد.

دستیار وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعا کرد که چین در ۱۸ ماه گذشته «رفتار قاطعانه‌تر، تهاجمی‌تر، غیرحرفه‌ای، مخاطره‌آمیزتر» را در منطقه هند و اقیانوس آرام نشان داده است.

تنش میان آمریکا و چین از زمانی که یک جت جنگنده چینی J-۱۶ در پایان ماه گذشته یک رزمایش نظامی در نزدیکی یک هواپیمای تجسسی RC-۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی انجام داد تشدید شد.

این مقام آمریکایی همچنین افزود که چنین رفتاری یک مشکل بزرگ است و می‌تواند به نوعی بحران یا درگیری منجر شود.

وی با بیان اینکه به تلاش‌های بازدارنده آمریکا و متحدانش اطمینان دارد، گفت: با این حال، آمریکا با این رفتار منصرف یا مرعوب نخواهد شد.

او گفت که عدم تمایل پکن به تعامل نظامی با آمریکا، به ویژه در شش ماه گذشته، وضعیت را مشکل سازتر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بحران هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
تحرکات چین یا آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۱:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ناوهای امریکایی در دسترس چین اهداف نظامی خوبی برای چین محسوب می شوند امریکا بهتر است قبل از هر کار ناوهای خود را از دسترس چینی ها خارج کند و به وطن برگرداند پیش از اینکه در دریا غرق شوند.
آخرین اخبار