مقامات طالبان در هرات از ورود حدود ۲۶۰ هزار تن از مهاجران افغانستانی از ایران به کشور خبر داده اند.

مسؤولان اداره مهاجرین و بازگشت کنندگان ولایت هرات می گویند در دو هفته اخیر آمار بازگشت کنندگان به کشور افزایش یافته به طوری که در یک هفته گذشته همه روزه  هزار و ۵۰۰ نفر در لیست افرادی ثبت شده اند که از شهرهای مختلف کشور ایران به افغانستان برگشته اند.

بر اساس آمار اداره مهاجرین ولایت هرات در این مدت در حدود 160 هزار تن از شهروندان مهاجر افغانستانی به گونه داوطلبانه بازگشتند و بیش از 100 هزار مهاجر غیرقانونی نیز به افغانستان عودت داده شدند.

در همین حال شماری از شهروندان افغانستان که اخیرا به کشور برگشته اند می گویند اگر زمینه کار و امرار زندگی در افغانستان مساعد باشد همه مردم کشور که در سایر مملکت ها آواره شدند دوباره به کشور برمی گردند.

آماری که وزارت مهاجرین و بازگشت کنندگان افعانستان منتشر کرده نشان می دهد در حدود سه میلیون شهروند افغانستان در کشور پاکستان، سه میلیون از این افراد در ایران و حدود یک میلیون تن دیگر در سایر کشورها زندگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۴:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
به امیدی که مردم بتوانند در وطن خود کار و کسب وزندگی کنند .آوارگی و مهاجرت بدترین تراژدی قرن است .هر مهاجر فقط چشمش به وطن خودش است تا بلکه به وطن خود برگردد .که مهاجرت خصوصا در کشورهایی مانند ایران که در تحریم و گرانی و بیکاری است به ضرر مردم هر دو کشور است .درحالی که اینها در وطن خود براحتی می توانند زندگی و کار وکسب کنند درحالی که حتی اجاره خانه در ایران نیاز به چندین صد میلیون رهن و چند میلیون اجاره دارد.بهرحال باید مردم دست اتحاد به هم داده و وطن خود را آباد کنند که هیچ جایی از انسان همانند وطن نمی شود.