محمد اسلامی گفت: غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را بر اساس تکلیفی که قانون اقدام راهبردی روی دوشمان گذاشته است و موظف به اجرای آن هستیم، انجام می‌دهیم.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در ابتدای مسئولیت دولت سیزدهم با دو مساله روبرو بودیم؛ اول اینکه بر اساس مذاکرات برجام و سند امضا شده محدودیت‌های زمانی و ظرفیتی در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اعمال شده بودو همزمان با این مساله با توجه به خروج آمریکا از برجام و مذاکراتی که در دولت قبل برای بازگشت آمریکا به ایفای تعهداتش در این سند صورت گرفته بود، مجلس قانون اقدام راهبردی رابرای کاهش تحریم‌ها تصویب کرد و مسلما برای ما اجرای این قانون یک محور بود تا بتوانیم دشمن را به ایفای تعهداتش مجاب کنیم. دولت سیزدهم در چنین شرایطی سازمان انرژی اتمی را تحویل گرفت.

وی افزود: در همان ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تصمیم گرفتیم به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و به موازات این اقدام کاری کنیم که آثار فناوری هسته‌ای در بهبود زندگی مردم و در اقتصاد ملی دیده شود به همین دلیل سند جامع راهبردی سازمان را برای چشم انداز ۱۴۲۰ تدوین و تصویب کردیم که بیستم فروردین پارسال رونمایی شد که بر اساس آن تکمیل واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و ساخت نیروگاه‌های اتمی جدید با ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات برنامه ریزی شده است. به علاوه احداث نیروگاه اتمی ۳۶۰ مگاواتی تمام ایرانی به عنوان یک راهبرد اساسی در ارتقای قابلیت صنعتی کشور به تراز هسته‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: پارسال تصمیم گرفتیم دقت رادیو دارو‌های تولیدی را برای تشخیص بیماری و همچنین اثربخشی بهتر بالاببریم. به طوری که اینک بالغ بر ۲۰۰ مرکز پزشکی از سازمان انرژی اتمی رادیودارو دریافت می‌کنند و سالانه بالغ بر یک میلیون بیمار را زیر پوشش قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: سالانه حدود ۳۰ درصد از محصولات غذایی ایران که حجمی معادل ۴۰ میلیون تن دارند، به دلایل مختلف فاسد و دورریز می‌شوند که پرتو دهی محصولات موجب جلوگیری از فساد زود هنگام و افزایش دوره انبارسازی آن‌ها خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: ظرفیت دیگری که در کوتاه مدت در خدمت مردم قرار می‌گیرد، احداث آب شیرین کن با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب در روز (در استان بوشهر) است که از مصوبات سفر رئیس جمهوری به این استان و توافق میان سازمان انرژی اتمی با وزارت نیروبه شمارمی رود.

اسلامی همچنین گفت: ما غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را بر اساس تکلیفی که قانون اقدام راهبردی روی دوشمان گذاشته است و موظف به اجرای آن هستیم، انجام می‌دهیم. البته این سطح از غنی سازی مصارف گوناگونی از جمله تولید مواد اولیه رادیو دارو، آشکار ساز‌ها و ... دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: غنی سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته است تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده است که اقدام راهبردی برای لغو شتحریم‌ها صورت گیرد. 

وی همچنین تصریح کرد: ملاک همکاری ما با آژانس، مفاد بیانیه تهران است که اسفند پارسال به امضای طرفین رسید و آن هیچ منافاتی با قانون اقدام راهبردی ندارد.

اسلامی همچنین گفت: زمانی که دولت سیزدهم شروع به فعالیت کرد، هم نیروگاه شماره یک ما (بوشهر) مشکلات مالی داشت و هم نیروگاه‌های شماره ۲ و ۳ که در دست احداث هستند، متوقف بودند. ولی با پرداخت‌هایی که برای نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفت، روند کار آغاز شده است. به جرأت می‌توان گفت پرداخت‌های صورت گرفت برای این پروژه در دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل سه برابربوده است. دولت‌های قبل کمتر از ۱۷۰ میلیون دلار برای اجرای این پروژه پرداخته بودند، ولی ما سه برابر این رقم راپرداختیم. روزی که مسئولیت ما شروع شد حدود ۳۰۰ نفر در پروژه نیروگاه‌های ۲ و ۳ مشغول به کار بودند، ولی امروز بالغ بر ۱۸۰۰ نفر در این پروژه فعالند. حتی در یک سال و نیم گذشته حدود ۷ر۱ میلیارد دلار قرارداد جدید برای تکمیل این پروژه با شرکت‌های ایرانی بسته ایم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: در همسایگی ما هم امارات متحده عربی ۵۶۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه هسته‌ای نصب کرده که ۲۸۰۰ مگاوات آن (یعنی دو نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی) در حال آماده سازی است. عربستان سعودی، بنگلادش و پاکستان هم به شدت به دنبال توسعه نیروگاه‌های اتمی خود هستند. ترکیه هم در حال عقد قرارداد و همکاری با روسیه برای ایجاد نیروگاه‌های اتمی است. 

اسلامی خاطر نشان کرد: فرانسوی‌ها پارسال ۱۳ پروژه جدید هسته‌ای را کلید زدند و از آن به عنوان رنسانس هسته‌ای خود یاد کردند. دنیا کاملا شتابان به دنبال افزایش استفاده از این نوع انرژی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اگه برا رفع تحریم بود الان به اندازه صد تا بمب اتم ۶۰% داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
مسئولان ما در سیاست از روش قمار استفاده می کنند اگر سیاستشان نتیجه داد که بالا دستیهای خود تشکر می کنند و اگر جواب نداد که البته 100 درصد همیشه همین بوده، با بهانه تراشی و هدر دادن وقت و سرمایه های مالی و جانی، راه توجیه پیش می گیرند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
موشک هایپر سونیک ساختید که مثلا پانصد اسراییلی یا امریکایی بکشید با تولیدات ایران خودرو و سایپا سالیانه دویست هزار ایرانی را میکشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
انشاا...


انرژی اتمی خوددانی ولی من یک مثال میگم مثلا اتم درست میکنیم بخاطر جنگ درسته بخاطر صلح که نیست اتم نابود می‌کند ولی بهتر است که کل دنیا باهم دوست شوند مسلمان اصلی و قرآن قانون عمل کنید بسیار بهتر است و اگر یکی از آنها یا خودمان کار بد بکنیم همه حمله کنند فرق ندارد هرکس بهتر است این کار را انجام دهید و باید به درخت آب‌ بدهیم و بیشتر درخت میوه بکاریم در پارک ها درخت میوه بگذارید و کشاورزی کنید و قناعت کنید و در پارک ها خانه پرنده بزارید و غذا و آب تمیز به حیوانات و پرندگان و درختان میوه و درختان معمولی بدهید و حیوانات و پرندگان را از پارک بیرون نکنید و برای پرندگان و حیوانات خانه بسازید و حیوانات و پرندگان باغ وحش را آزاد کنید و غذا و آب هرروز بیاید و آب و غذا بدهید و حیوانات و پرندگان را شکار یا نکشید و هرکس کشت جرمش باید مثل آدم کشتن باشد. چرا میگویم به حیوانات و پرندگان و درختان آب و غذا بدهید چون که آنها دست ندارند و درخت یکجا می‌ماند و حرف نمی زند و حیوانات هم دست ندارند و وسیله یا چیزی ندارند و پرندگان فقط پرواز می کنند و حرف نمی زنند ولی آدم وسیله نقلیه و هواپیما و تلفن دارند و درخت را قطع میکنند و پول چاپ می کنند و زنگ می زنند و می‌گویند غذا هست بگویند هست یا با هواپیما ویا با وسیله نقلیه با سرعت می رسند و غذا می خورند و پول میدن ولی حیوانات و پرندگان و درختان این کار را نمی‌توانند بکنند ا... پر از نعمت داده است و راحتی به شما داده است ا... از همه جن و انس امتحان می‌گیرد و تلاش کنید شوخی نکنید و مسواک زیاد بزنید هم دهانتان خوشبو می شود و هم قلبتان آرام می‌شود و هم باهوش میشوید قبل از نماز دوبار مسواک بزنید و بعد نماز کنید یک رکعت ثواب رکعت ثواب می شود اگر مسواک زیاد بکنید قلبتان زیاد سالم می شود و دندانتان هم بیشتر سالم می شود اگر گمراه باشید باهوش نمیشوید ولی اگر ایمان دقیق و تقوا دقیق داشته باشید باهوش می شود و هماهنگی کنید و به آیات قرآن کریم با ترجمه ای که خود بلدید گویا گوش کنید بهتر است ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ما مرده شوریم. برایمان فرقی ندارد تحریم باشد یا تورم باشد یا امریکا یا اسراییل یا اروپا یا انگلیس و کاناتا کلهم اجمعین میشوریم هر چی بیاورند. هر کس پایش به این مرده شورخانه افتاد ما میشوریمش فرقی نمی کند که چی یا کی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۱:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
هرکاری بایدباتوکل برخداباشه مخصوصاغنی سازی که دشواریهای خودش روداره ولی حالاخداکجای کارشماست؟
Iran (Islamic Republic of)
M.m
۰۰:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
غنی سازی اورانیوم با غنای ۹۰ درصد سرعت برگشت پولهای بلوکه شده ایران را بیشتر می‌کند و قدرت چانه زنی بین المللی را بالا میبرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
چرا علیه دولت قبلی اعلام جرم نمی شود که تمام صندوق ذخیره ارزی را بلعیدند و همه را به جیب دور و بری ها و... خود ریختند و زیر ساخت های اقتصادی کشور را 10 سال عقب انداختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
منتظرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
درود بر دانشمندان و مهندسین هسته ای کشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
من حقیر دست و بازوی توانمند دانشمندان عزیزمان را که در اوج تحریم ها کارخانه می سازند، می بوسم و همیشه حامیشان نزد افکار عمومی هستم و بر این بوسه ها افتخار می کنم.عرض کردم: خدایا ایران مملکت امام زمان عج هست. آیا راضی می شوی مملکت امام زمان عج دچار خشکسالی باشد و الحمدلله امسال این همه باران آمده است و من همیشه دعا خواهم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تمام هدف ِآمریکا دخالت در امور ایران و دستور دادن به ما و امر و نهی کردن به ماست و این هدف ، خلاف مقاصد صلح ِمیز ما و استفاده های مشروع ما از فن آوری های هسته است و اطاعت از آن ها خلاف عقل و حکمت و استقلال ماست. ما نسلی هستیم که در هزاران راهپیمایی در اطاعت و پشتیبانی از نهضت امام خمینی ره در جلوی تانک های رژیم شاه شعار داده ایم: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و شهدای عزیز ما با خونشان آن پیمان را امضا و حمایت کرده اند و ما الان هم پیرو ولی فقیه هستیم و راه شهدای عزیزمان را تا آخر ادامه می دهیم. ما همیشه پیروزیم و آمریکا خودش را اذیت می کند‌
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
غنی سازی جگرمیخواد
اگه جگرداری غنی سازی کن اگرنداری خخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
اقای ناشناس ۲۱.۴۳
تا حالا نفهمیدی چرا ایران را به جنگ و تحریم و بایکوت وووو....نه بخاطر که ایران شعار مرگ بر ایکس و ایگرگ که شما فرمودی میگوید.
نه خیر آقا ...چون یه دولت بر اصول حکومت شیعی و اسلامی .مبارزه با قلدرهای جهان مثل آمریکا و انگلیز و اسرائیل و وووو.
.گر نه پاکستان تکنلوژی خیلی کمتر از ایران در صنایع گوناگون ولی در ساخت بمب اتم موفق شده و غرب و استکبار بهش گیر نداد....
مثل ایران و تحریم نشده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
بنویسید تکلیف بخوانید بمب اتم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
رفع تحریم؟خخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
هرگز
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران
۲۱:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
لطفا بگید چرا امارات فسقل باید نیروگاه برق هسته ایی و تولید برق اتمیش از ما بیشتر باشد ؟
چرا ایران ابرقدرت نباید صدها نیروگاه اتمی داشته باشد؟
یا تحریم و تسلیم و یا تلاش و اندیشه و ساخت وساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
چون ایران مرگ بر ایکس و ایکسرگ می گوید.
چون ما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
مرگ نمیگفتیم همینم نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
ما هم که چهل ساله داریم پول برا هسته ای میدیم با کمک روسیه نیروگاه ساختیم حالا چرا نتونستیم بیشتر ار یک درصد برق مورد نیازمون را از هسته ای تولید کنیم یعنی اشکال از چیه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
به قول خودت امارات فسقل. برقش با یه باطری یک و نیم ولت هم تامین میشه. تو ایران به این پهناوری رو با امارات مقایسه نکن.
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۷:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کل کشورهای جهان اولی دارن این تکنولوژی رو منسوخ اعلام میکنن بخاطر آلودگی هایی که به جا میذاره اونوقت شما میگی بیشتر بسازن؟ اصلا به نظر شما مگه کسی توجه میکنه که اومدی تو کامنتا مثل فرمانده کل قوا دستور میدی؟ مشکل جای دیگریست بحث بحث دیگریست این چیزا همش برای عوام فریبیست ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۱:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
به خدا شرم آور است کشوری با اینهمه وسعت و توان و دانشگاه و دانشمند از کشور کوچک همسایه تولید برق اتمی و نیروگاه‌های اتمیش کمتر باشد
کشوری که باید دهها برابر آنها نیروگاه داشته باشد
برای افزایش نیروگاه‌های اتمی کشورمان به دهها نیروگاه و تامین سوختشان برنامه فوری ساخت و ساز داشته باشید
این کوتاهی ها پذیرفتنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۱:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
غنی سازی را به صد درصد برسانید آیا تحریمی رفع شد ؟
آیا خسارتی پرداخت شد؟
آیا غرامتی بابت اینهمه تحریم و پیمان شکنی دادند؟
آیا همکاریها بیشتر شد؟
آیا نیروگاه‌های بیشتر ساخته شد؟
پس تا همه و همه تحریمها رفع نشوند هم تاسیسات و هم غنی سازی به دهها و صدها برابر افزایش یابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
این کار برای دست بالا داشتن و امتیازگیری در مذاکرات رفع تحریم هست.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۲۱:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
خوب شما هم چند نیروگاه اتمی در سواحل شمالی و جنوبی و اقیانوسیمان را به یاری خدا آغاز بکار کنید فقط میگید فلان کشور زپرتی همسایه چند برابر ما برق اتمی تولید میکند کشوری که تاریخ تولدش هم بتاریخ هسته ایی بودن ما نمیرسد
این اگر کم کاری و سستی نیست پس چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۷:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اگه از شکم اقازاده ها اضافه بیاد یکمم بودجه به ساخت زیربنای مملکت میدن اونم تا بیاد برسه به پروژه ها توسط گشنگان این بین هاپولی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
باتشکر از زحمات شما
ملت ایران پشتیبان شما عزیزان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
اگه صئدرصد هم غنی سازی کنی ولی جرات ساخت بمب را نداشته باشی به چه درد میخوره ؟؟
یعنی اجازه بهتون نمیدن بسازید // حتی روسیه و چین هم مخالفن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
خودمون که هستیم به چین و روس احتیاج نداریم برای ساخت کلاهک هسته یی فقط منتظریم یه اشاره از سید علی ....
مگه هایپرسونیک نساختیم بس میتوانیم بمب اتم هم بسازیم اگر مجبور بشیم....و به کور چشم دشمنان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
متاسفم هنوز افرادی مثل تو با این طرز تفکر وجود دارند رهبری گفتند سلاح کشتار جمعی در این زمان ممنوع یعنی ممنوع مطمعنا روسیه دلش نمی‌خواست ما هایپرسونیک هم داشته باشیم ولی با تلاش دانشمندان مون الان داریم و به هیچ کس ربطی هم نداره آمریکا که گندشونه نمیتونه جلوی پیشرفت ایران بگیره چه برسه به بقیه درضمن واقعا واقعا واقعا میگم باور کن خدمات گوگل برای همه افراد رایگان یه سرچ بکن از چند سال قبل تیر روزنامه های غربی هست که ایران یک هفته دیگه به بمب اتم میرسه. توعه بزردل خودتو با کسی مقایسه نکن عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
M.m
۰۱:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بچه را چه بزنید چه بترسونی یکیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
نصب کلاهک اتمی بر روی موشک های هایپرسونیک و استقرار این موشک ها در کشورهای دوست امریکای جنوبی باید در دستور کار قرار بگیره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
درود بر دانشمندان و جوانان انرژی هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
زنده باد و اکنون از 60 درجه به 90 درجه تبدیل کنید.
با کسی که شوخی نداریم.
تا آنها را به یادگیری وادار کنید که دیگر تعهدات خودشان را جدی بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
همچین کشکی هم نیست که میگی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ