رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور نزدیک به ۵ دهه قبل تأسیس شده و از آن زمان فاقد اساسنامه بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با اشاره به تصویب طرح اساسنامه این سازمان در کمیسیون آموزش مجلس گفت: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور نزدیک به ۵ دهه قبل تأسیس شده است و از همان زمان فاقد اساسنامه بوده و برخورداری از این اساسنامه قانونی اهمیت بالایی برای این سازمان دارد.

غلامحسین حسینی‌نیا با قدردانی از دغدغه‌مندی کمیسیون آموزش مجلس برای تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و دیدن مسائل و مشکلات سازمان، افزود: نتیجه این نگاه بلند کمیسیون آموزش مجلس در آینده مشخص می‌شود و امیدوارم شاهد رشد مهارت‌های کافی در کشور باشیم.

وی با بیان این‌که در اساسنامه مصوب کمیسیون آموزش مجلس، مشکلات ساختاری سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای به‌ویژه در حوزه مسائل مربیان این سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: آموزشی‌بودن ماهیت سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، تأمین منابع مالی این سازمان و همچنین رتبه‌بندی معلمان و ساعات کار آن‌ها از جمله نکاتی است که در این اساسنامه دیده شده است.

حسینی‌نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در آینده با مشکلات کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد، در این اساسنامه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است تا مشکلات سازمان در این زمینه برطرف شود.

وی افزود: با توجه به این‌که سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای سه گروه مخاطب؛ جویندگان کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی و جمعیت غیرفعال را دارد، با رصد‌های صورت گرفته ۵۷ درصد جویندگان کار آموزش‌دیده در سازمان فنی‌و‌حرفه‌‎ای، مشغول به کار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.