میر حسن موسوی گفت: با افتتاح راه آهن بستان آباد -خاوران مسیر قبلی که بسیار طولانی و از مراغه عبور می کرد کوتاه تر کرده ایم و مسیر جدید به عنوان یک میان بر برای مسافران محسوب می شود.
به گفته معاون مسافری راه آهن مسیر قبلی راه آهن تبریز حدود ۳۳۰ کیلومتر بود و در حال حاضر مسیر جدید به ۱۸۰ کیلو متر رسیده که حدود ۱۲۰ کیلومتر مسیر جدید کوتاه تر شده است.
او می گوید: این قطار مدت زمان سیر را نسبت به قطارهای قبلی سه ساعت کاهش داده است و با توجه به آنکه در گذشته ایستگاه راه آهن بستان آباد افتتاح شده بود، اما تکمیل نشده بود و تعداد اندکی از قطارها در این میسر عبور می کردند که در حال حاضر با تکمیل این زیرساخت ها تعداد قطارها هم افزایش یافته است.
موسوی گفت: راه آهن بستان آباد خاوران به لحاظ ترانزیتی بسیار پر اهمیت است و با تکمیل مسیر باقی مانده که ۲۹ کیلومتر است ما شاهد اتصال حمل ونقل آسیای مرکزی ،قفقاز و اروپا خواهیم بود.
او گفت: با بهره برداری از این مسیر شاهد حمل بار تا ۱۴ میلیون تن در سال و جابه جایی ۴ میلیون نفر مسافر و همچنین صرفه جویی ۲۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم بود.