مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تکثیر در اسارت و مطالعات ژنتیکی گونه میش مرغ بوکان با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار اولیه در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

سعید شهند مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: امسال مطالعات ژنتیکی بر روی گونه در حال انقراض و همچنین شناسایی نزدیک‌ترین گونه به میش مرغ بوکان برای انتقال از سایر کشور‌ها در راستای تکثیر این گونه نادر در دست اقدام است.

وی ادامه داد: گونه‌های نزدیک به این گونه نادر در کشور‌های اسپانیا و ترکیه شناسایی و مطالعات در این حوزه برای کمک به حفظ میش مرغ بوکان ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۱۰ میلیارد ریال در بخش حفظ گونه میش مرغ شامل مرز بندی زیستگاه، قرنطینه و تابلو گذاری انجام شده است.

شهند با بیان اینکه آخرین سرشماری از گونه میش مرغ مادر گفت: زمستان سال گذشته زیستگاه‌های میش مرغ در بوکان شامل پناهگاه حیات وحش سوتاو حمامیان، سئ کانیان، تبت، قازلیان، جموغه و بوگه‌به‌سئ این شهرستان مورد پایش قرار گرفت و در مجموع بیش از ۳۰ قطعه میش مرغ شمارش شد.

میش مرغ به عنوان یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض در کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر تنها نقطه پراکنش آن در نزدیکی شهرستان بوکان و در محل پناهگاه حیات وحش دشت سوتا و حمامیان است.

برچسب ها: محیط زیست ، میش مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.