مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۲۷ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط از ابتدای امسال تاکنون به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : کودکان از طریق کمیته فرزندخواندگی و پس از طی مراحل قانونی این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال آن است که هرچه سریعتر کودکان بی سرپرست را وارد کانون خانواده‌ها کند افزود: روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها با استقبال مواجه شده است به طوری که شمار زیادی متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، داشتن سلامت زوجین و افرادی که در نوبت فرزندخواندگی هستند را از شروط اصلی برای فرزند خواندگی دانست و گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از این موضوعات بحث سلامت افراد، زوج‌هایی که درمان ناباروری انجام داده و به نتیجه نرسیده اند، بانوان مجرد و خانواده‌های که دارای فرزند بوده و متقاضی فرزند دیگری هستند در اولویت قرار دارند.

شهبازی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون درخواست‌های زوجین برای فرزندپذیری به صورت سامانه‌ای بررسی و اعلام نتیجه می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۶۲ خانواده با تشکیل پرونده در سامانه فرزند خواندگی در انتظار و نوبت فرزندپذیری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص نحوه ثبت‌نام برای فرزندخواندگی گفت: ثبت‌نام برای سرپرستی از یک یا چند کودک یا نوجوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام می‌شود به این صورت که متقاضیان مدارک مورد نیاز شامل کپی شناسنامه و کارت ملی، سندازدواج، سند ملک یا املاک، مدارک ناباروری یا نامه متخصص زنان و گواهی اشتغال و تحصیل را در سامانه adoption.behzisti.net بارگذاری کنند.

شهبازی گفت: هفت مرکز در این استان ۹۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست را که رهاشده و یا والدین خود را از دست می‌هند و یا والدین آن‌ها جزو افراد آسیب هستند نگهداری می‌کند که این مراکز همگی به صورت محرمانه بوده و فاقد هرگونه تابلو و با مشارکت بهزیستی و کمک‌های خیرین اداره می‌شوند.

وی افزود: این کودکان از شیرخوارگی تا سن سه سالگی و از سه تا ۶ سالگی در مراکزی نگهداری می‌شوند و سپس از سن ۶ تا ۱۲ سالگی و از ۱۲ تا ۱۸ سالگی نیز در مراکز دخترانه و پسرانه و به صورت مجزار از آنان نگهداری می‌شود تا پس از این سن بتدریج وارد جامعه شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.