مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: نگاه و رویکرد فنی و علمی می‌تواند از تعطیلی و رکود فعالیت‌های معدنی گیلان جلوگیری کند.

تیمور پورحیدری با حضور در مجمع عمومی سالانه نظام مهندسی معدن استان، در جمعی از مسئولین فنی و اعضای نظام مهندسی معدن، گفت: به شدت نیازمند توان و ظرفیت علمی متخصصین حوزه معدن برای احیای معادن راکد و شناسایی ذخایر جدید معدنی هستیم.

وی با اشاره به وجود بیش از یک هزار دانش آموخته عضو نظام مهندسی معدن گیلان، افزود: هر چند پتانسیل‌های معدنی گیلان همانند سایر استان‌های معدن خیز نیست، ولی برای بهبود خدمات معدنکاری و ترسیم درست مسیر فعالیت‌های معادن موجود استان به یافته‌های تخصصی ناظران فنی معادن نیازمندیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه نوع نگاه در رویکرد علمی می‌تواند از تعطیلی و رکود فعالیت‌های معدنی ایران جلوگیری کند، گفت: معتقدم ماحصل هم افزایی داشته‌های علمی و فنی موجود در این تشکل تخصصی قدرت ایجاد تحول و بستر مناسب را در اقتصاد معدنی دارد.

تیمور پورحیدری افزود: چشم نظارتی ما در حوزه معدن، مسئولین فنی معادن هستند و ارتقاءکیفیت خدمات مهندسی در حوزه معادن و صنایع معدنی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های معدنی، رکن اصلی ساختار نظام مهندسی معدن است.

وی با اعلام آمادگی جهت بهره مندی از این ظرفیت تخصصی جهت ساماندهی بهتر امور معدنی، گفت: اگر بنا بر رشد و ارتقاء معادن داریم باید به جایگاه فنی ناظران معادن احترام و به نظرات کارشناسانه مسئول فنی معدنی عمل شود.

گیلان دارای ۴۷ معدن فعال و بیش از ۷۰ پهنه معدنی شناسایی شده غیرفعال دارد که اغلب آن‌ها در صورت ذخایر معدنی با توجیه فنی و اقتصادی، قابلیت فعال شدن را از طریق برگزاری مزایده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.