رسانه‌ها می‌گویند هوای آلوده ناشی از آتش‌سوزی‌های کانادا به سمت پایین‌تر ساحل اقیانوس اطلس رانده شده و پایتخت آمریکا را در مه دود پوشانده است.

 دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی بسیاری از ساکنان پایتخت آمریکا را واداشته تا در خانه بمانند. در همین حال، بسیاری از شرکت‌ها کارمندان خود را دورکار کرده و برخی خدمات شهری غیر ضروری مثل جاده‌سازی و جمع‌آوری زباله به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش رویترز، برخی سرویس‌های پیش‌بینی هوا می‌گویند این بدترین مورد آلودگی ناشی از آتش‌سوزی در شمال شرق آمریکا در بیش از ۲۰ سال گذشته بوده است.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا هشدار‌های کیفیت هوا را از ایالت نیوانگلند به ایالات دیگری همچون کارولینای جنوبی و همچنین بخش‌هایی از اوهایو، ایندیانا و میشیگان گسترش داد. به گفته دانشمندانی که ذرات را ردیابی می‌کنند، دود تا روز پنجشنبه تا کشور نروژ هم رسیده است.

به میلیون‌ها آمریکایی توصیه شده در صورت امکان در خانه بمانند تا از مشکلات تنفسی و سایر مشکلاتی که ممکن است به دلیل وجود ذرات ریز در هوا ایجاد شود، جلوگیری کنند. داده‌ها نشان می‌دهد کیفیت هوای دیروز در واشنگتن بالاتر از سطح «خطرناک» بوده است.

گفتنی است آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا اواخر ماه آوریل در استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا شروع شد. این آتش‌سوزی‌ها تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر را آواره کرده و تولید نفت و گاز در این استان‌ها را به حالت تعلیق درآورده است. 

دانشمندان می‌گویند آب‌وهوای گرم و خشک دلیل اصلی آتش‌سوزی‌های گسترده جنگلی است. فصل‌آتش‌سوزی‌ها در کانادا و آمریکا آغاز شده، اما به گفته متخصصان، به دلیل تغییرات اقلیمی و گرم‌تر شدن کره زمین، دوره آتش‌سوزی طولانی‌تر از قبل خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
بکشند الهی همشون در این دود خفه شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
نوش جونشون
آخرین اخبار