روزانه به طور میانگین ۳۰ تصادف درون شهری در خراسان جنوبی رخ می‌دهد که جوانان مقصران اصلی آن هستند.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در برنامه شب‌های زعفرانی شبکه خاوران گفت: از ابتدای امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ فقره تصادف در معابر درون شهری استان رخ داده که به طور میانگین روزانه ۳۰ تصادف ثبت شده است.

او افزود: وقتی آمار تصادفات و شدت آن را تحلیل می‌کنیم متوجه می‌شویم که ۷۰ درصد مقصران این تصادفات، جوانان هستند که به علت سرعت غیرمجاز مرتکب تصادفات فوتی و جرحی می‌شوند.

سرهنگ عباسی آمار بالای تصادفات درون شهری به ویژه در بیرجند را نگران کننده دانست و گفت: در سال‌های گذشته بیشتر تصادفات از نوع خسارتی بود، اما الان به علت تخلف سرعت غیرمجاز و شدت تصادفات، در بیش از ۴۰ درصد این تصادفات راننده و سرنشینان خودرو مجروح می‌شوند.

توقیف ۶۰ دستگاه خودروی هنجار شکن

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی همچنین گفت: تاکنون بیش از ۶۰ دستگاه خودرو به دلیل تولید صدای ناهنجار و مزاحمت صوتی توقیف شده است که مالکان آن با انجام حرکات نمایشی موجب سلب آرامش مردم شده اند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ عباسی افزود: با هماهنگی مقام قضائی این خودرو‌ها ضمن جریمه در مرتبه اول به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه توقبف و روانه پارکینگ می‌شوند.

او از جوانان خواست هنگام رانندگی مراعات حال مردم به ویژه سالمندان، بیماران و نونهالان را بکنند و از ایجاد مزاحمت‌های شبانه و آلودگی صوتی در سطح شهر خودداری کنند.

توقیف این خودرو‌ها در زمینه اجرای طرح امنیت اجتماعی و درخواست‌های شهروندان مبنی بر مقابله با ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی از جمله صدای ناهنجار و غیرمتعارف با بوق‌های ممتد و حرکات نمایشی، در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.