عباس گلرو گفت:امید داریم روابط دوجانبه تهران-ریاض علاوه بر توسعه روابط دوکشور تاثیر خوبی بر روابط ایران با مجموعه جهان عرب داشته باشد.

عباس گلرو، با بیان اینکه راه اندازی دفاتر نمایندگی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در شهر‌های ریاض و جده عربستان سعودی به نفع دوملت است اظهار داشت: ایران و عربستان دو قطب بزرگ جهان اسلام و منطقه هستند و این رویداد و همزمانی آن با ایام مبارک حج می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: سفیر کشورمان در عربستان آقای دکتر عنایتی فعالیت خود در ریاض را شروع می‌کنند و می‌توانند جهش اساسی‌ای در روابط دوجانبه تهران-ریاض در سطوح مختلف ایجاد کند و امیدداریم علاوه بر توسعه روابط دوکشور تاثیر خوبی بر روابط ایران با مجموعه جهان عرب داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: فقدان روابط ایران و عربستان اثرات منفی‌ای روی عملکرد سازمان همکاری‌های اسلامی گذاشته بود و باعث شده بود چالش‌هایی در این سازمان ایجاد شود و حالا از سرگیری روابط می‌تواند بسیاری از مسائل منفی حاشیه‌ای را از بین ببرد و حواشی را به حداقل برساند و باعث می‌شود تمرکز جهان اسلام معطوف مسائل اصلی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار