سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان از تعویق گفتگو‌ها بین باکو و ایروان در واشنگتن خبر داد.

«آنی بادالیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان از تعویق گفتگو‌ها بین باکو و ایروان که برای هفته آینده و به درخواست طرف آذربایجانی در واشنگتن برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد.

رادیو ملی ارمنستان به نقل از این مقام ارمنی اعلام کرد تاریخ برگزاری جلسه جدید متعجمهوری آذرباقباً اعلام خواهد شد. قرار بود این دور از مذاکرات ۱۲ ژوئن (دوشنبه، ۲۲ خرداد) آغاز شود. 

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان پیش از این گفته بود باکو و ایروان با در نظر گرفتن این واقعیت که ارمنستان قره باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت شناخته است، می‌توانند به توافق صلح دست یابند. نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که ایروان آماده به رسمیت شناختن منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی به عنوان بخشی از آذربایجان است به شرطی که حقوق و امنیت ارامنه در منطقه نیز باید مورد بحث قرار گیرد. 

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ باعث تشکیل ۱۵ کشور مستقل شد. گرچه ۳۲ سال از این موضوع می‌گذرد، اما اختلافات مرزی میان برخی از جمهوری‌های استقلال یافته همچنان پابرجاست. منطقه قره باغ یکی از مناطق مناقشه آمیز میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که تاکنون باعث بروز دو جنگ خونین میان طرفین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۱:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام ایروان،

در مجلس جلسه بگذار، اعتراضات مردم کشورت حتما باید شنیده شود.
آخرین اخبار