رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین از برخورد جدی و قاطع با دست فروشان و پرنده فروشی‌های غیر مجاز طیور بومی در سطح معابر عمومی خبر داد.

دکتر محسن ایمان دار رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم، با دست فروشان و پرنده فروشی‌های غیر مجاز در سطح معابر عمومی برخورد جدی و قاطع می‌کند.

دکتر ایمان دار افزود: از آنجایی که پرندگان محلی امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را داشته و نقل و انتقال و خرید و فروش بدون ضابطه آن‌ها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود و اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان محسوب می‌شود، لذا عرضه طیور بومی از جمله مرغ، خروس، اردک، بلدرچین و ... در سطح معابر عمومی و مراکز غیر مجاز ممنوع است.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی مبنی بر ممانعت از عرضه هر گونه طیور بومی زنده به صورت غیرمجاز، کارشناسان دامپزشکی شهرستان از ابتدای سال جاری نسبت به جمع آوری و ابلاغ تذکر و اخطار ۴ مورد در این خصوص اقدام کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا به عموم شهروندان و روستائیان توصیه کرد: از خرید طیور بومی از دست فروشان خودداری کرده و در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره‌گرد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و یا ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ این اداره را در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه یاری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار