فرماندار کرمانشاه بر لزوم استفاده عموم مردم بویژه نوجوانان و جوانان از فضا‌های ورزشی موجود در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در نشست مجمع سالیانه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه که به میزبانی ورزشگاه انقلاب برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه، گفت : هرچند در حال حاضر مشکلاتی در فضای جامعه وجود دارد، اما افق‌های روشنی را پیش روی خود می‌بینیم و با تلاش‌های صورت گرفته می‌توانیم امیدبخشی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در جامعه گسترش دهیم. 

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی یکی از عوامل اصلی سرزندگی و پویایی در هر جامعه است، افزود: از مولفه‌هایی که می‌تواند در توسعه نشاط اجتماعی تاثیرگذار باشد، ورزش است. 

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ورزش در تخلیه هیجانات جوانان، سلامت جسمی و روحی آن‌ها تا زمان پیری نقش مهمی دارد. 

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری اصلی در این حوزه باید در بخش ورزش همگانی باشد، افزود: در این راستا برنامه‌های ورزش همگانی همچون پیاده روی خانوادگی، ورزش صبحگاهی و ... را نباید تنها به یک نقطه خاص از شهر متمرکز کرد، بلکه در سایر مناطق شهر هم باید چنین برنامه‌هایی برگزار شود تا مشارکت مردم از نقاط مختلف را در آن داشته باشیم. 

آمویی یکی از موانع توسعه ورزش همگانی در بین مردم جامعه را گران و هزینه بر بودن استفاده از امکانات ورزشی عنوان کرد و گفت: اکثر اماکن ورزشی موجود توسط دولت‌ها ساخته می‌شوند، اما برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و این مسئله باعث شده تا بخش زیادی از جامعه بویژه قشر کم برخوردار، توان مالی استفاده از این اماکن را نداشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.