ساخت مرکز قرنطینه و درمان گونه‌های آسیب دیده محیط زیست هرمزگان همزمان با ۱۰۲ طرح محیط زیستی سراسر کشور آغاز شد.

حبیب مسیحی مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: این طرح در منطقه حفاظت شده گنو قرار دارد و با مساحت هزار و ۵۰۰ متر و زیربنای ۲۵۰ متر دارای آزمایشگاه و رادیولوژی و همچنین اتاق معاینه و سالن کالبدشکافی است.

 مسیحی گفت: برای این مرکز ۸ جایگاه مسقف شامل ۳ جایگاه پستانداران و ۵ جایگاه پرندگان درنظر گرفته شده است.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم که به بندرعباس سفر کرده است در مراسم آغاز ساخت این طرح گفت: امروز ۱۰۲ طرح کشوری بصورت ویدکنفرانس بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آن‌ها شد که طرح‌های تصفیه آب، ایستگاه‌های پایش و مرکز قرنطینه مهمترین آن‌ها هستند.

 سلاجقه اعتبار این طرح‌ها را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی با مسئولیت اجتماعی و بخش دولتی هم با صندوق محیط زیست، اعتبار این طرح‌ها را تامین کرده اند.

او گفت: موضوع محیط زیست اصلی‌ترین ترین مسئله برای جهان است و ایران با توجه به خصوصیات اقلیمی و تنوع زیستی در این زمینه با چالش‌های زیادی روبروست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استان هرمزگان با داشتن جزایر و سواحل طولانی، منابع دریایی و کارخانجات در ساحل، ترکیبی از اهمیت محیط زیست بالایی برخوردار است.

علی سلاجقه گفت: هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز‌های محیط زیستی اجرا نمی‌شود و از سوی دیگر هم سازمان محیط زیست مؤظف به باز کردن گره‌های محیط زیستی است.

او گفت: سازمان محیط زیست طبق قوانین بالادستی موضوع لایحه تغییر اقلیمی را در دستور کار دارد و در حال ارائه آن به مجلس شورای اسلامی است و در صورت تبدیل شدن آن به قانون، توسعه باید با تغییرات اقلیمی سازگار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.