فراخوان ملی طراحی و ساخت آثار حجمی با موضوع ایثار و شهادت در اصفهان منتشر شد.

معاون طراحی و هنر شهری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فراخوان ملی طراحی و ساخت آثار حجمی به‌صورت عمومی منتشر شده گفت: خانواده، حوادث پنج رمضان اصفهان، یادمان شهدای چارسوق (شهدای بمباران)، انرژی هسته‌ای، یادمان ۱۱ سردار شهید، نماد جانباز، نماد شهدای غواص و نماد‌های صنایع دستی اصفهان، موضوعات فراخوان ملی طراحی و ساخت آثار حجمی است.


محمدجواد شمس‌آرا افزود: افرادی که مایل به شرکت در این فراخوان هستند، تا ۲۰ تیرماه می‌توانند طرح‌های خود را به ایمیل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به نشانی zibasaziesf@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فراخوان به تارنمای سازمان به نشانی https://zibasazi.isfahan.ir مراجعه کنند یا با شماره ۱ ـ ۰۳۱۳۴۳۹۸۸۰۰ داخلی ۱۰۶ و ۲۳۱ تماس بگیرند.


او گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار، کمیته داوران متشکل از کارگروه تخصصی مجسمه‌سازی بهترین طرح‌ها را انتخاب و آن طرح‌ها خریداری می‌شود ودر صورت تمایل به ساخت با او وارد مذاکره می‌شویم و در غیر این صورت، اجرای طرح به افراد دیگر پیشنهاد می‌شود.


شمس آرا با بیان اینکه بخشی از نماد‌های شهر حالت موقت دارند افزود: این نماد‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی همچون عید نوروز، هفته دفاع مقدس، دهه فجر، هفته فرهنگی اصفهان و... به‌صورت چند روزه در سطح شهر نصب می‌شوند تا شهروندان در آن بازه زمانی در جریان مناسبت‌های ملی و مذهبی قرار گیرند.


معاون طراحی و هنر شهری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: بخش دیگر، نماد‌ها و مجسمه‌های ماندگار یا دائم هستند که شامل فرم‌ها، تندیس‌ها و سردیس‌ها می‌شوند و افرادی می‌توانند این نماد‌ها را بسازند که حق امضا داشته و کار مجسمه‌سازی انجام داده باشند.


او افزود: سال گذشته، سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی با آهن برگزار شد و از ۸۰ اثر ارسال شده ۱۴ هنرمن انتخاب و مواد لازم در اختیارشان قرار داده شد که در طول ۱۵ روز به ساخت مجسمه و المان پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.