منابع خبری اعلام کردند بیش از ۲۰۵ هزار نفر از ساکنان استان شیزوکا ژاپن درپی رانش زمین تخلیه شدند.

رسانه‌های ژاپنی امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که دستور تخلیه بیش از ۲۰۵ هزار نفر از ساکنان استان شیزوکا ژاپن به دلیل خطر رانش زمین ناشی از باران‌های سیل آسا صادر شده است.

شبکه تلویزیونی NHK گزارش داد که بیش از ۲۰۳۳۰۰ نفر در شهر هاماماتسو و تقریباً ۲۳۰۰ نفر از ساکنان شهر کوسای دستور تخلیه دریافت کردند. در این تخلیه سالمندان و افراد با تحرک محدود در اولویت قرار دارند.

سومین سطح از پنج سطح خطر احتمالی در منطقه به دلیل خطر رانش زمین ناشی از باران‌های سیل آسا پس از طوفان ماور در هفته گذشته اعلام شده است. مقامات ژاپنی بیم دارند که باران‌های سیل آسا در منطقه باعث فرسایش بیشتر خاک و در نتیجه افزایش خطر یک بلای طبیعی شود.

روز شنبه هواشناسی ژاپن از نزدیک شدن طوفان «مارو» به استان‌های همجوار اقیانوس آرام خبر داد. در همین راستا استان‌های گیفو، شیزوئوکا، آیچی و می‌ اعلام کردند نزدیک به دو میلیون نفر را از مناطق پرخطر تخلیه خواهند کرد.

اگرچه باران‌های شدید تابستانی در ژاپن غیرمعمول نیست، اما ماه ژوئن برای طوفان‌هایی مانند این در نزدیکی جزایر زود است. الگو‌های آب و هوایی مشابه در ژاپن پیش از این نیز باعث ایجاد سیل و رانش زمین شده است. به ویژه در تابستان سال ۲۰۱۸، زمانی که بیش از ۲۰۰ نفر در غرب ژاپن کشته شدند. در همین راستا سال گذشته در اواخر تابستان، با نزدیک شدن طوفان «نانمادول» به شهر کیوشو هواشناسی ژاپن با اعلام هشدار سطح ۵، خواستار تخلیه ۴ میلیون و ۳۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار