استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح چندین پروژه مهم استانی با حضور رئیس جمهور در استان خبر داد.

آقای عابدین خرم در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان ۱۶ پروژه مهم و شاخص در صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۶۰۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح طرح تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ در مس‌سونگون آذربایجان‌شرقی با هزینه‌کرد ۱،۳۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

وی ادامه داد: دستور رئیس جمهور مبنی بر پاسخ به مطالبات مردمی و در راستای مصوبات دور اول سفر شرکت مس سونگون آذربایجان به صورت مستقل تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

آقای خرم گفت: ۴ پروژه در قالب ۷۱ طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال افتتاح می‌شود و با این افتتاح اشتغالزایی و تثبیت اشتغال ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: آغاز عملیات ۷۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و تامین زمین برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و افتتاح مرحله اول سد گرمی چای، خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب میانه، تکمیل خط آهن ۴۴ کیلومتری بستان آباد_ تبریز و ایستگاه مسافری خاوران، کاهش زمان سفر تبریز_تهران از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت، تکمیل ایستگاه‌های خط یک قطار شهری تبریز با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، آماده‌سازی قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان از برنامه‌های این دور از سفر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.