معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از هدف‌گذاری و ابلاغ تعهد اشتغال بخش کشاورزی استان به میزان سه هزار و ۱۰۰ نفر در سال جاری خبر داد.

حمید رضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال گذشته میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی و ثبت در سامانه رصد اشتغال ملی پنج هزار نفر بوده که بیش از ۹۷.۹ درصد با چهار هزار و ۸۹۴ نفر محقق شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری و مشاغل خانگی، تسهیلات خط ۹ مکانیزاسیون به واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال و همچنین تحقق حداکثری میزان اشتغال پیش بینی شده داشته است.

این مسوول همچنین گفت: این میزان اشتغال محقق شده در زیربخش‌های کشاورزی شامل دام، طیور، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، مشاغل خانگی و سایر خدمات است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی دانست و گفت: اشتغالزایی در این بخش ضمن کمک به امنیت غذایی جامعه به رشد و رونق اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار