رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن از برگزاری اولین جشنواره گلابگیری در مزرعه گردشگری گل محمدی امید در روستای یوشانلو شهرستان رزن خبر داد.

شهروز کهیایی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن گفت: اولین جشنواره گلابگیری در روستای یوشانلو شهرستان رزن پنجشنبه هیجدهم خرداد برگزار می‌شود.

او افزود: از برنامه‌های جنبی این جشنواره برگزاری جشن گلاب گیری و معرفی میراث تاریخی، فرهنگی، طبیعی و نشاط‌آفرینی از اهداف این جشنواره است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن گفت: این جشنواره با همکاری یک استارتاپ گردشگری، مدیر مزرعه گردشگری گل محمدی شهرستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار می‌شود.

کهیایی افزود: جشنواره گل و گلاب می‌تواند علاوه بر پویا نگه‌داشتن اهالی روستا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان رزن و به‌ویژه روستای یوشانلو (خیگان)، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن تصریح کرد: در این جشنواره مسابقه چیدن گل محمدی، گلاب گیری سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی، عرضه غذا‌های محلی، بازی‌های بومی و محلی و مراسم آئینی و سنتی ارائه می‌شود.

کهیایی با بیان اینکه روستای یوشانلو (خیگان) در بخش مرکزی و در ۵ کیلومتری شهرستان رزن واقع‌شده و از عموم علاقمندان برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.