رئیس اداره امور بین الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع)گفت: حضور مکتب تشیع در عرصه‌های بین‌المللی به دلیل بهره‌مندی از منابع ارزشمند علمی و میراثی اهل‌بیت (س)، راهبردی و موثر است.

رئیس اداره امور بین الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع) در گردهمایی طلاب زبان دان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: این دفتر دارای سه بال آموزشی، پژوهشی و تبلیغی است که دانشگاه باقرالعلوم (ع) و دیگر مؤسسات آموزش عالی همچون مؤسسه آموزشی امام رضا (ع)، علامه مجلسی (ره) و مدرسه حضرت معصومه (س) بال آموزشی دفتر تبلیغات را تشکیل می‌دهند.


سید هادی ساجدی با اشاره به دستاورد‌های جدید دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: کسب مجوز بین‌المللی برای این دانشگاه در اواخر سال ۱۳۹۹ صورت گرفت و پس‌از آن، جذب دانشجویان بین‌المللی از کشور‌های آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، کنیا، آفریقای جنوبی، پاکستان، هند و افغانستان شروع شد.


او  با بیان اینکه در این دانشگاه دانشجویان اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند گفت: دستاورد دیگر این دانشگاه، کسب مجوز بورس از وزارت علوم بوده و جذب دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل و پرداخت هزینه تحصیل آن‌ها در وزارت علوم میسر شد.


ساجدی افزود: برگزاری دوره‌هایی در اروپای مرکزی، آسیای دور، آفریقا و نیجریه به صورت آنلاین و به زبان عربی و انگلیسی برای استادان و دانشجویان شیعه آنجا، همچنین سفر‌های علمی بین‌الملل از فعالیت‌های این دانشگاه است.


او راه‌اندازی گروه مطالعات منطقه و جهان در دانشگاه باقرالعلوم (ع) را یکی دیگر از دستاورد‌های مهم این دانشگاه دانست و گفت: رشته مطالعات جهان بر مطالعات بخش‌های جغرافیایی خاصی از جهان تمرکز کرده و فضای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و... آن مناطق را شناسایی می‌کند دانشگاه باقرالعلوم (ع) تاکنون چندین دوره دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار کرده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.