مدیرکل ورزش جوانان استان همدان گفت: پارسال ۱۵ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده فعال در این استان موفق به کسب مجوز شدند.

علی حقیقی با بیان اینکه تا پایان پارسال ۱۵ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده فعال موفق به کسب مجوز شدند، افزود: به همین منظور تا پایان پارسال ۱۹۲ کارگاه پیش از ازدواج برگزار شد.

‌ او گفت: از مجموع ۵۷۵ هزار و ۴۱۴ نفر جوان جمعیت استان، بیش از ۲۷۷ هزار نفر خانم و ۲۹۷ هزار نفر آقا هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه پارسال ۸۰ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند، تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان همدان پرداخت شده است.

حقیقی با بیان اینکه پارسال شهرستان فامنین در حوزه ازدواج توانسته موفق عمل کند، گفت: تاکنون ۱۷۶ سمن در حوزه‌های ۱۵گانه ستاد سامان‌دهی ازدواج در مسائل فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی و خیریه‌ای در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه اعتبارات به‌صورت مستقیم به حساب سمن‌ها واریز می‌شود، عنوان کرد: در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ موفق شدیم که اعتبارات بیشتری برای فعالیت سمن‌ها جذب کنیم که در نظر داریم این رقم هم نسبت به سال گذشته بیشتر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه سال گذشته موفق شدیم در شهرستان‌های استان جلسات ستاد سامان‌دهی ازدواج را تشکیل دهیم، افزود: نخستین جشنواره رسم جوانمردی و تجلیل از هشت جوانمرد منتخب و شهید شاخص استان نیز برگزار شد.

حقیقی ضمن اشاره به ۲۷ طرح ملی در حوزه جوانان، گفت: این طرح‌ها با موضوعات آسیب اجتماعی، جهاد تبیین، اشتغال و کارافرینی با مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان در کل استان در حال اجرا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.