معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افتتاح هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در جریان سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

آقای جنتی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجموع طرح‌های اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در بخش‌های مختلف درمانی، بهداشتی و بیمارستانی ۱۷ مورد اعلام کرد که از این تعداد هفت طرح به طور کامل تکمیل و برای سفر دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان شرقی آماده افتتاح شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای طرح‌های آماده افتتاح آذربایجان شرقی را در حوزه بهداشت و درمان حدود ۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری طی مدت یک سال از سفر اول هیئت دولت در خرداد ماه پارسال تا به امروز عملیاتی شده است.

آقای جنتی اظهار کرد: طرح توسعه اورژانس مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز، آماده سازی و تکمیل بخش سلول درمانی مرکز آموزشی و درمانی و بیمارستان شهید مدنی تبریز با روش‌های نوین علم پزشکی، راه اندازی مرکز بزرگ درمانگاهی شیخ الرئیس ۲ در محل بیمارستان قدیم کودکان تبریز از جمله طرح‌های آماده برای افتتاح سفر دور دوم هیئت دولت به آذربایجان شرقی است.

وی راه اندازی تعداد ۲ سی تی اسکن در شهرستان‌های هشترود و اسکو، توسعه اتاق عمل بیمارستان شهرستان ملکان و مرکز جامع سلامت در شهرستان اهر را از دیگر طرح‌های حوزه بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی عنوان کرد که قرار است با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی افتتاح شود.

آقای جنتی با اشاره به نقش مهم حوزه درمانی و سلامت آذربایجان شرقی در منطقه شمال غرب کشور یادآور شد: هم اکنون در بخش‌های مختلف حوزه سلامت این استان علاوه بر جمعیت چهار میلیونی ساکن در شهر‌ها و بخش‌های مختلف برای استان‌های همجوار و مناطقی مثل اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و حتی برای مناطقی از شمال عراق و جمهوری خودمختار نخجوان نیز ارائه خدمات می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز پوشش جمعیتی نظام سلامت آذربایجان شرقی را افزون بر ۱۰ میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: شرایط عمومی مراکز درمانی و بیمارستانی این استان به هیچ عنوان پاسخگوی این حجم جمعیت نیست و باید به لحاظ تامین فضا‌های جدید اقدامات فوری به انجام برسد.

آقای جنتی فرسودگی تخت‌های بیمارستانی را از چالش‌های مهم حوزه سلامت آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان اینکه هزینه و سرمایه گذاری در بخش سلامت بسیار بالا است افزود: ایجاد یک تخت بیمارستانی بالغ بر ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که باید از هم اکنون برای نوسازی و بازسازی تخت‌های موجود و مراکز درمانی آذربایجان شرقی اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت:در صورت بی توجهی به وضعیت تخت‌های بیمارستانی آذربایجان شرقی در سال‌های آینده و با احتمال بروز انواع بیماری‌ها و تغییر و تحولات حوزه پزشکی و مهمتر از همه حوادث غیرمترقبه مشکلات زیادی این بخش را تهدید خواهد کرد.

آقای سیدابراهیم رئیسی ۱۸ و ۱۹ خرداشد ماه امسال در پنجمین سفر از دور دوم سفر‌های استانی مهمان مردم آذربایجان شرقی است و بر این اساس ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و تسهیلات به استان پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار