مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گفت: مرکز مردمی نفس به منظور جلوگیری از سقط‌های عمدی و جنایی در تفت افتتاح شد.

سید محمود واعظ پور مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گفت: با اشاره به این که سالانه ۵۰۰ هزار مورد سقط عمدی و جنایی در کشور رخ می‌دهد، علت اصلی این موارد مشکلات و مسائل فرهنگی دانست و هدف از راه اندازی مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) را کاهش موارد سقط‌های عمدی و جنایی عنوان کرد.

او گفت: بر اساس آمار گزارش شده در کشور، سالانه قریب به یک میلیون و سیصد هزار سقط رخ می‌دهد که بخشی از آن (۴۴ درصد) خود به خودی و بدون مداخله و بخش دیگری از آن‌ها سقط‌های پزشکی است که با مداخله پزشکی و برای کسانی که ادامه بارداری برای سلامتی مادر یا نوزاد خطر دارد، انجام می‌شود.

دبیر ستاد صیانت از جمعیت شهرستان تفت با بیان این که سقط‌های عمدی علاوه بر بار گناهی که برخی خانواده‌ها با انجام آن به دوش می‌گیرند، باعث خطرات متعددی برای سلامتی مادر و نوزاد خواهد شد، ادامه داد: خطر مرگ مادر، خطر خونریزی‌های شدید زنان، خطر ناباروری، عفونت‌ها و احتمال ماندن جنین با مشکل جسمی در رحم را از جمله خطرات سقط‌های عمدی و جنایی است.

اوبا اشاره به این که این مرکز در پایگاه بهداشت شهری جنب آزمایشگاه مرکزی مستقر است، تصریح کرد: مرکز مردمی نفس با مشارکت برخی سازمان‌های دولتی و غیردولتی و با حضور کارشناسان مامایی، روانشناسی و همکاری متخصصان زنان و زایمان فعالیت می‌کنند.

حجه الاسلام والمسلمین گلوردی، امام جمعه تفت نیز در این مراسم از فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شهید بهشتی تفت در زمینه برنامه صیانت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تشکر کرد و گفت: با فرهنگ سازی مناسب و اقدامات تشویقی دولت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد، شاهد کاهش موارد سقط و افزایش تولد‌ها در شهرستان باشیم.

او پویایی و رشد جامعه را منوط به داشتن نیرو‌های جوان دانست و به استناد روایات شریفه، مداخله عمدی در تبدیل حیات و تولد یک نوزاد به مرده زایی و سقط را کاری ناپسند عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار