شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه قطار شهری از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه است، گفت: فرآیند تخصیص اعتبارات به قطار شهری کرمانشاه کند است.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور استاندار و جمعی از مدیران مدیریت شهری برگزار شد، گفت: این پروژه در سال ۸۴ مطالعات ترافیکی را پشت سر گذاشته و توسط دولت وقت برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: احداث ستون‌ها و پایه‌های قطار شهری خود هزینه‌های سنگینی دارد و تلاش‌ها برای تغییر کاربری پروژه ناکام ماند و تنها به صورت ریلی قابل اجرا برای دریافت اعتبار است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت که در مدت سه سال و با مبلغ سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

نوروزی با تشریح اقدامات صورت گرفته در فاز نخست پروژه قطار شهری، گفت: مجوز میراث فرهنگی و ریل گذاری بخش روگذر و احداث ایستگاه‌ها از کار باقی مانده و ریل‌های لازم خریداری و ساختمان مرکزی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: ۵.۵ کیلومتر از پروژه قطار شهری کرمانشاه با اختصاص اعتبارات لازم سال آتی افتتاح خواهد شد و از مجموع یک هزار و ۸۰۰ متر تا سه راه نواب ۱۴۰ متر باقی مانده است.

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: از چهارراه مدرس تا میدان فردوسی یه هزار و ۲۰۰ متر از پروژه باقی مانده است که نیازمند اعتبار و برنامه ریزی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
از قدیم گفتن ضرر را از هر کجا جلوش را بگیری منفعته پس ستونهای منوریل را زودتر خراب کنید