مقامات ازبکستان و ژاپن درباره کمک به مردم افغانستان و اجرای طرح های زیربنایی در این کشور را رایزنی کردند.

عصمت‌الله ایرگاش‌اف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و تاکاشی هاتوری سفیر ژاپن در این کشور دیدار در شهر تاشکند ارائه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان و اجرای طرح های زیربنایی را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار گسترش همکاری‌های متقابل در مسیر افغانستان را بررسی کردند؛ از جمله بر اهمیت تداوم هماهنگی تلاش‌ها مبنی بر برقراری صلح درازمدت در این کشور تأکید شد.

همچنین ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، اجرای پروژه‌های بزرگ زیربنایی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی افغانستان با کشورهای منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این امکانات استفاده مشترک از پتانسیل مرکز آموزشی برای شهروندان افغانستان در شهر «ترمذ» و همچنین مرکز حمل و نقل و لجستیکی «مرکز باربری ترمذ» برای اجرای پروژه‌های مشترک آموزشی و بشردوستانه مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) با از کمک ۲۱.۶ میلیون دلاری ژاپن به بخش‌های بهداشت و  آموزش افغانستان اعلام کرد: ۱۸ میلیون دلار از این کمک‌‌ها برای تهیه واکسن‌ کودکان و ۳،۶ میلیون دلار دیگر برای ساخت زیربناهای مدارس افغانستان هزینه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار