رییس کل دادگستری استان قزوین از افزایش ۱۹ درصدی مصالحه پرونده‌های طلاق به موجب تلاش مرکز مشاوران خانواده در استان قزوین خبر داد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان گفت: با تدابیر اندیشیده شده در قوه قضاییه؛ پرونده‌های طلاق پس از تشکیل به دلیل امکان سازش به مراکز مشاوران خانواده ارجاع می‌شود و به همین خاطر نقش این مراکز در ایجاد صلح و سازش میان زوجین بسیار حائز اهمیت است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: وقوع طلاق برای زوجین و فرزندان آسیب‌های متعددی را در پی دارد و به همین خاطر ارجاع پرونده به مراکز مشاوره نباید یک امر تشریفاتی تلقی شود و مشاوران این مراکز باید همه تلاش خود را درجهت ایجاد سازش در پرونده‌های طلاق بکار گیرند.

علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش مراکز مشاوره خانواده میزان مصالحه در پرونده‌های طلاق در سال ۱۴۰۱ به ۱۹ درصد افزایش یافت و قطعاً این موضوع می‌بایست با جدیت و اهتمام بیشتری پیگیری شود، تا در پایان سال جاری شاهد افزایش بیشتر باشیم.

 هم اکنون در استان قزوین ۴۶ مرکز مشاوره خانواده تحت نظارت سازمان بهزسیتی و مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.