متخصص تغذیه گفت: خورشت به آلو به دلیل داشتن انواع آنتی اکسیدان‌ها و رنگدانه‌های آلو ضد سرطان است.

مریم اژدری متخصص تغذیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان یزد گفت: خورشت به آلو حاوی سبزیجات و گوشت است و با توجه به اینکه حجم اصلی آن را سبزیجات تشکیل می‌دهد، کالری کمتری دارد.

او با تاکید بر استفاده از گوشت سفید در پخت این خورشت خوشمره بیان کرد: روش تهیه خورش به آلو متفاوت است برخی برای تهیه خورشت به آلو از گوشت قرمز و بعضی افراد برای پخت آن از گوشت سفید، بوقلمون و شترمرغ استفاده می‌کنند.

متخصص تغذیه تصریح کرد: گوشت قرمز حاوی چربی و آهن بیشتری است و اگر افراد در پخت این خورشت خوشمزه از گوشت مرغ، بوقلمون و شترمرغ استفاده کنند، مناسب‌تر است.


اژدری با اشاره به مضر بودن سرخ کردن زیاد پیاز، سبزیجات و به موجود در این خورشت لذیذ اظهار داشت: سرخ کردن زیاد پیاز، سبزیجات و به نیز به هنگام پخت خورشت به آلو سبب افزایش میزان کالری آن می‌شود که برای سلامتی مضر است.

متخصص تغذیه بیان کرد: استفاده از گوشت سفید در کنار به و آلو در این خورشت بی نظیر این غذا را برای افراد دارای چربی خون و فشار خون سودمند می‌سازد.

او با تاکید بر مفید بودن خورشت به آلو برای یبوست و کاهش جذب قند و چربی در بدن خاطرنشان کرد: وجود به و آلو در این خورشت لذیذ که غنی از فیبر محلول است سبب کاهش جذب قند و چربی می‌شود همچنین برای یبوست نیز مفید است.

متخصص تغذیه با اشاره به ضد سرطان بودن خورشت به آلو تصریح کرد: آلو حاوی انواع ویتامین‌های گروه B از جمله اسیدفولیک است و دارای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C می‌باشد که در درمان انواع سرطان‌ها نقش انکار ناپذیری دارد همچنین به دلیل رنگدانه‌هایی که در آلو وجود دارد ضد سرطان است.

او گفت: برخی افراد طبع خورشت به آلو را سرد می‌دانند که از دارچین و زعفران در تهیه آن استفاده می‌کنند و طبع آن را معتدل می‌سازند همچنین نفخ این خورشت خوشمزه را برطرف می‌کنند.

متخصص تغذیه بیان کرد: به نیز به دلیل داشتن پتاسیم زیاد و فیبر‌های محلول در کنترل فشار خون نقش موثری دارد و برای بیماران قلبی و گوارشی نیز سودمند است.

 اژدری با تاکید بر سودمند بودن خورشت به آلو برای رشد پوست و مو خاطرنشان کرد: به نیز به دلیل داشتن سلنیوم، منیزیم، مس، روی و پتاسیم برای رشد پوست و مو انسان مفید است و در عملکرد دستگاه‌های بدن نقش موثری دارد.

متخصص تغذیه گفت: خورشت به آلو حاوی انواع مواد مغذی است و برای همه گروه‌های سنی نیز مفید است همچنین در سالمندان که دچار یبوست و مشکلات دستگاه گوارش می‌شوند نیز مفید است.

او با اشاره به مفید بودن خورشت به آلو برای بیماران دچار دیابت بیان کرد: این خورشت اصیل و ایرانی به دلیل داشتن فیبر زیاد و مقداری دارچین تا حدی در کنترل قند خون نیز موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.