ارائه خدمات پزشکی به بیماران در شهرستان مرند

جمعی از پزشکان فوق تخصص کودکان، جراحی‌ داخلی و دندانپزشکی با حضور در مناطق محروم روستایی بخش یامچی شهرستان مرند به بیماران خدمات ارائه کردند.

روستای یکان کهریز یامچی یکی از مناطق دور و محروم استان آذربایجان شرقی است که به علت کوهستانی بودن دسترسی آن به شهر‌های اطراف سخت و برای ساکنان آن هزینه بالایی را دارد.

برای خدمت به ساکنان این روستا و چند روستای دیگر پزشکان فوق تخصص در یک کار گروهی و جهادی برای درمان به کمک این اهالی آمدند و بیش از ۳۰۰ نفر از آن‌ها را ویزیت کردند و تمامی دارو‌های مورد نیاز آن‌ها را به صورت رایگان در اختیارشان گذاشتند.

آقای حیدری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند گفت: با توجه به کمبود پزشک در مناطق شهری و روستایی کادر درمان  با یک کار جهادی در این منطقه محروم حضور یافتند.

وی افزود: برای جبران کمبود پزشک در شهرستان نیاز به ۱۰ پزشک در مناطق یامچی و مرند داریم که یکی از نیازمندترین مناطق به پزشک منطقه یکانات است که نزدیک به ۴ هزار نفر جمعیت دارد اما از نبود پزشک عمومی رنج می‌برد و در صورت مساعدت مسئولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز شاهد استقرار پزشک در این مناطق خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار