محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جذابیت صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو در جهان سومین صنعت بزرگی است که بیش از ۳ هزار میلیارد دلار در آن گردش مالی وجود دارد. سهم این صنعت در اقتصاد جهانی ۱۰ درصد است که باعث اشتغال ۶۰ میلیون نفر در جهان شده است. بیشترین صادرات خودرو کشورهای صنعتی همچون ژاپن و آلمان را شامل میشود و بر همین اساس این صنعت برای همه کشورها مهم و جذاب است.
او افزود: در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۵ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است؛ البته ظرفیت تولید جهانی بیش از این تعداد است که بر این اساس میلیاردها دلار سرمایه سربار جذب نشده وجود دارد و لذا بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا برای جذب این مبلغ هنگفت تلاشهای متعددی در سایر کشورهای دنیا جهت عدم شکل گیری این صنعت و جذب آن به نفع خود انجام میدهند.
تیموری تصریح کرد: در سال ۲۰۲۲ سهم بازار خودروهای الکتریکال (تمام برقی و هیبریدی) ۱۳ درصد تولید کل خودرو در دنیا بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رشدی بیش از ۵۰ درصد حاصل شده است. کشور چین با داشتن بزرگترین مجموعه خودروسازی توانسته با ایجاد همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا در این خصوص فعالیت خوبی داشته باشد.
او با اشاره به موضوع این کنگره در حوزه صنعت خودرو گفت: اگر بخواهیم ویژگی (NVH) که نشانگر وضعیت سروصدا و ارتعاشات داخلی و خارجی در خودرو است مدیریت شود باید به سمت ساختارهای منطقی سازی حرکت کنیم؛ بدین منظور سیستم تعلیق و فرمان که شامل ۲۰ قطعه است باید به نحو مناسبی تولید و بکارگیری شود. در این حوزه خودروهای شرکت تویوتا پیشرو هستند و از مزیت ارتعاشات کم و استهلاک پایین برخوردارند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: عملکرد ارتعاشات و صدا یکی از مهمترین ویژگیهای خودرو بوده که در داخل خودرو به طور مستقیم روی سرنشین تاثیر گذاشته و در خارج از خودرو عمدتا به صورت صدا و نویز از خودرو خارج میشود. کنترل ارتعاشات و صدا در خوردو مستقیما به عملکرد قطعاتی نظیر سیستم تعلیق، دسته موتورها، ضربه گیرها، کمک فنر و ... مرتبط است، در همین راستا خودرو شاهین گروه سایپا با الگو پذیری از یکی از محصولات تویوتا دارای سیستم تعلیق و ترمز مناسب است و اقدامات کیفی بسیار خوبی برای این خودرو تعریف و انجام شده است.
او مبحث دیگر در حوزه صوت و ارتعاشات خودرو را موتور دانست و گفت: یکی دیگر از مهمترین منابع ارتعاشات در خودرو موتور است، فیلتراسون ارتعاشات و جلوگیری از انتقال این ارتعاشات به بدنه و داخل کابین به عهده دسته موتورها است. جهت افزایش فیلتراسیون و کاهش سطح ارتعاشات و صدا بهبود طراحیهای بهینه به طور دایم در دستور کار قرار دارد و در خصوص خودرو شاهین ۲۴۰ پروژه کیفی در ۱۴ ماه اخیر تعریف شده و شرایط بسیار خوبی برای این خودرو محقق شده است و با توجه به تحریمها و عدم انتقال دانش، نیاز به همراهی دانشگاهها برای بهره گیری از علوم جدید را داریم.
تیموری گفت: به منظور کاهش صدای داخل کابین این خودرو با استفاده از دانش موجود در کشور توانستیم عایقهایی در پشت داشبورد تعبیه کنیم که باعث کاهش ورود صدای موتور و سیستم توربو به داخل کابین شده و رضایت مشتریان در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.
او افزود: در حال حاضر محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسیده و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.
تیموری تصریح کرد: خودرو آریا محصول جدیدی است که با دو نمونه موتوربا کاهش مصرف سوخت چشمگیر تولید خواهد شد؛ یک پروژه با موتورهیبریدی میتسوبیشی و حجم ۱.۶ لیتر و مصرف سوخت بسیار پایین و پروژه دیگر با موتور ۲.۰ لیتری که قابل رقابت با سایر خودروهای چینی است تولید و عرضه خواهد شد. همچنین خودروهای دیگری، چون شاهین اتوماتیک و شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ و مصرف سوخت کمتر و راندمان بالاتر، کادیلا که برگرفته از پلتفرم تندر ۹۰ است، وانت ۲۵۱ با حجم بار ۸۰۰ کیلو و ... محصولاتی است که به زودی از سوی گروه خودروسازی سایپا به بازار عرضه میشود.
او افزود: در خودرو شاهین با پروژههای ارتقای کیفی که انجام شده شاخص NVH این خودرو چشمگیر بوده است، همچنین شاخص رضایت کیفیت رشد یافته و به عدد ۷۱۱ افزایش یافته است. علاوه بر این شاخص C۱۰۰ که شاخص عملکرد قطعات است و ارتباط با نویز و ارتعاشات داشته و مراجعه خودروها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی میکند برای شاهین در ابتدا ۱۲۵ بوده و در حال حاضر این عدد به ۲۴ رسیده است که کاهش چشمگیری داشته است.
مردم دیگه پولی واسه خریدن از بازار رو ندارند
این مشخصات موتور واسه ۶۰ سال پیش خوب بود نه الان
ماشین وارد کنید تا کیفیت ماشین ایرانی را ببرند بالا ...
ماشین وارد کنید تا قیمت پوند کیلو آهن و پلاستیک نشه چهار صد میلیون ، چهارصد میلیون را با حقوق ماهی شش یا هفت تومان چطور میشه پس انداز کرد ...
ماشین دست دوم خارجی وارد کنید ...
ماشین نو وارد نمی کنید ، نکنید ، حداقل دست دوم وارد کنید تا این اشغال های ایران خودرو را بیشتر رویشان کار کنند و همین جوری ندن دست مردم .
ما عاشق کشورمان و رهبرمان هستیم . ما کشورمان را دوست داریم .
ما آرامش و آسایش و امکانات از دولتمان می خواهیم ...
نمی توانند در عرصه خودرو موفق باشند ، اینو هیچ ایرانی باور نداره . بهترینش را هم می تونن بسازند اما کسی نیست مدیریت بکنه و سخت بگیرد تا دقت لازم و تلاش بیشتر را انجام بدن . بعدش چرا ماشین تو کشور ما این همه قیمتش رفته بالا ...
چرا ... واقعا ی پراید ی پژو چرا این همه گرون شده ...
ماشین وارد کنید تا این شرکت های خودرو سازی حساب کار بیاد دستشون ...
زنده باد ایران سربلند ...
زنده باد رهبر عزیز انقلاب ...
زنده باد سپاه بزرگ جهان اسلام ...
زنده باد خودم و همه جوانان ایران بزرگ ...
واقعا خاک بر سرتون با اون طراحی بدنه تیبا من میخوام بدونم اون منگل خان کی بوده که طرح چراغای عقب ساینا s رو داده منگلای عزیز خواهشاً شما به خاطر عقب ماندگی ذهنی که دارین از طراحی های خارجی استفاده کنید
قطبها به چندین و یا دهها قطب افزایش یابند و مخصوصا افزایش قطبهای پاک خودروسازی برقی و خودرو سازی گازی
و شهرها و شهرکهای قطعه سازی فراوانی را هم ساخت
تا قطبها را افزایش ندهیم و تا خانواده و یا هر ایرانی خودرو نداشته باشد و به دست کم به تولید ده میلیون در سال نرسیم نباید خود را خودروساز بدانیم
وجود داشت این قدر اجازه تولید مرگروها را نمیداد
از اویل که کره این مگروها به ایران صادر کرد ایرانیان هم استقبال چشمگیر نشان دادن به خاطر حذفه انسانها بوده و خواهد بود اگر تصادفات این خودرو ها و مرگ سرنشین حساب کنید جمعیت که نابود شده اند از جنگ جهانی ودیگر جنگها بالاتر هست
آقایان میفرمایند تولید خودرو تولید ملی هست دم از کیفیت خودرو نزده
دروست میفرمایند اما نگفته تولید مرگ . قطعه عضو هست
کوییکه
از کرامات خودروساز داخلی اینه که ماشینی که هنوز توی بازار نیومده مشتریا ازش به طور چشمگیری راضی هستن...!
برا خودرو ساز که از مجبوری مردم ، پول درو میکنه جذابه
برا مشتری ها که بعد یک پروسه زمانی طولانی با قیمت نامعقول یک ماشین بنجل قسمتشون میشه جذابه
برا مسئولین که هر روز برای این بدبختی مردم جلسه میزارن و فکر میکنن دارن حلش میکنن و از کرده خودشان خوشحالن ، جذابه
برا هوای شهر با این وضعیت الودگی ، جذابه
برا لوازم یدکی های سطح شهر با جنسای اشغال و گرون که هر روز مشتری رو میبینن ، جذابه
حتی برا قبروستونا که یکدفعه چند تا قبر یک خونواده رو که با این ماشینا از بین رفتن رو میبینن ، جذابه
بقیه کشورا هم لطفا بیان از ما یاد بگیرن براشون جذاب بشه لذتشو ببرن
دودش به چشم طبقه ضعیف
فقط جیب خودتان بپایید