تظاهرات علیه نتانیاهو در ۱۵۰ منطقه از سرزمین‌های اشغالی با حضور هزاران نفر از معترضان در حال برگزاری است.

تظاهرات علیه قانون اصلاحات قضایی نتانیاهو امروز شنبه در ۱۵۰ منطقه مختلف از سرزمین‌های اشغالی وارد هفته بیست و دوم خود شد.

به گزارش خبرگزاری تایمز اسرائیل، این تظاهرات گسترده از ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی از میدان حبیما در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

گفته می‌شود در ساعات اولیه برگزاری این تظاهرات پلیس با تظاهرات کنندگان درگیر شده و تا به حال ۱۷ نفر در این اعتراضات دستگیر شده اند.

هفته گذشته سازمان دهندگان تظاهرات اعلام کرده بودند: «طرح کابینه برای غارت خزانه عمومی به نفع فساد سیاسی و به جای سرمایه گذاری برای رفاه شهروندان، گامی تعیین کننده برای تبدیل اسرائیل به یک رژیم دیکتاتوری است.»

به گفته این معترضان «نتانیاهو همچنان از طریق مذاکرات فریبکارانه وقت خود را تلف می‌کند در حالی که ۱۴ میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان را به متحدان سیاسی خود می‌دهد. این اقدامات فاسد به عنوان وسیله‌ای برای تسهیل اجرای قوانین دیکتاتوری عمل خواهد کرد».

این دور از تظاهرات به دنبال تصویب بودجه پیشنهادی کابینه توسط کمیته مالی و اظهارات اخیر وزیر دادگستری در مورد از سرگیری روند بازنگری قانون اصلاحات پس از تصویب نهایی بودجه در کنست صورت گرفت.

در هفته‌های گذشته، سازمان‌دهندگان تظاهرات شروع به گسترش دامنه اعتراضات کرده‌اند تا موضوعاتی فراتر از طرح بازنگری قضایی را پوشش دهند. با این حال، آن‌ها استدلال می‌کنند که ارتباط نزدیکی بین طرح بازنگری قضایی و بودجه جدید وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار