درود.از کی تا حالا پیکان ایرانی بوده .یا پراید .یا پژو.ایران کپی برابر میزنه ولی نه اصلشو طرحشو.پیکان انگلیس کجا .پراید کره کجا .پژوی فرانسه کجا.آشفال ماشینایی که تو ایران که نصفشون هم چینی کجا
خودرو ال ۹۰ یا همون لوگان از تمام ماشینهای ایرانی که من درآوردی هستند از شاهین و تارا و ۲۰۷ ایرانی که فرانسه به طرحش اهمیت نداده یا همون سمند لگن چه ساده باشه چه ef7.پژو پارس حلبی و کوییک مسخره و دنا که معلوم نیست از کجا طرحش رو آوردند خیلی خیلی بهتره و سالار جاده هست تمام مکانیکی ها رو بگردید شاید در تمام ایران دوتا ال نود از نظر موتور و شاسی مورد خرابی داشته باشند.
سلام خدمت هموطنان وهمشهریان گرامی وخدمت دوستی که مسخصات پیکان وهیلمن رادر تجهیزات داخلی عنوان کردند با کمال احترام عارضم پیکان را ایران برروی خودرو مذکور نام گذاری کرد و در انگستان خودرو بنام ؛؛؛؛؛؛؛ هیلمن هانتر معرفی وشهرت داشت ونمونه اسپرت (جوانان) آن با پیشرانه holbi و ۱۸۰۰ جفت کاربرات عرضه میشد و فوق العاده در زمان خودش آبشنهای فنی و طلاعات کارکرد و شرایط فنی کاملی داشت ( دور موتور ،،،فشارروغن )وقطعات وتجهیزات داخلی بدون حضور فلز (که امنیت راکب وسرنشینان محسوب میشد) راشامل میشد که ایرا نناسیونال یت خودرو دسته کابینتی فلزی را جایگزین امکاناتی مذکور کرد وا ز همه جالبتر خودرو های اسپرت دود زا را تبدیل به چهار در و به مردم خودش ادایه میکرد (رنو۵ وهیلمن ؛؛؛اونجر ) دوستان بحث در این مورد فراوان و محل ارایه ناچیز ،،،با عرض پوزش متن بلندی شد
من یک ارمنی ایرانی هستم وبه امید روز های سر بلندی ایران وحق واقعی هموطنانم زندگی میکنم ،،آمین
به جای اینکه از همدیگر ایراد بگیریم و به هم بپریم ی کم فکر کنید صنعت ایران شصت سال پیش در چه رده از دنیا قرار داشت در دورانی که کشور چین حتی در تولید دوچرخه هم توانایی نداشت یا اینکه این خودرو تو کشور روسیه به عنوان خودروی لوکس و گران قیمت حساب میشد و در همون اروپا سیتروئن فرانسه ژیان تولید میکرد...
چه بلایی سر صنعت کشورمون اومده که الان تو تولید همین خودروها ی بیکیفیت موندیم و تقریباً وابسته ایم...
مسخره کردید.. ماشینو بازسازی میکنید حداقل برید از روی عکسهای قدیم ببینید و درست جمعش کنید. سپرهاش جای جک نداره و الکی یه سپر واسش ساختید و زه بغل هم حداقل مثل خودش درست میکردید و بین لامپ های عقبش هم یه فایبرگلاس طوسی رنگ باید باشه که اونم نداشت و بازهم خوبه چادرشو کامل بالا نزدید وگرنه دوهزارتا ایراد دیگه هم پیدا میشد
دوست گلم ماشین قشنگیه اما کاملاً بازسازی شده است و متاسفانه قطعاتی در این بازسازی استفاده شده که هر کدام مربوط به یک مدل های و زمان متفاوت از تولید پیکان است برای مثال اون جلو پنجره و چراغ و سپر مربوط به پیکان وانت بوده
این ماشین رو تقریبا دو سال پیش بود تو سایت دیوار گذاشته بودن برای فروش ۲۵ میلیون تومان ،بنده میخواستم معامله اش کنم ولی قسمت من نشدبرای بازسازی خوب بود چون همه چیش تکمیل بود
اولاً این ماشین پیکان هست ولی ساخت انگلیس هستش به چند دلیل
1فرمان راست
2آرم ایران ناسیونال بغل ستون نداره اگه یادتون باشه علامت نوک پیکان وچرخ ماشین بود وبه شکل ایران ناسیونال نوشته شده بود
3 فرمت تودوزی و صندلی ها اصلاً به پیکان اون زمان نمیخورد
4چراغ راهنمابغل گلگیر لوزی شکل بوده که نداشت
5چراغ های بزرگ جلو وانتی هست نه مال پیکان سواری فک میکنن خیلی زرنگ هستن ی اشغال اورده سرهم بندی کرده بنده شخصاً پیکان سال 49صفر خریدم 20و500تومان پول دوتا نون سنگک الان
ولی خدایی بگم پیکان توزمان خودش سگش آشغالهای چین الان می ارزید
سلام تا زمانی که لوازم پیکان از خارج می اومد ماشین بدی نبود اما با داخلی سازی قطعات توسط شرکت های بومی، این ماشین ارزش خودشو از دست داد، بعنوان مثال اگر حدود 80 تا 100 کیلومتر سرعت می رفتی موتور کاملا از تنظیم خارج میشد.
پیکان هرچی هست لاستیکش مبارزه به این ماشینا چینی والان ایران که هر هرکیه همه کپی همه تقلبی واشغال وگران یک پیکان کاربراتوری باداشتن یک پلاتین یدک هیچ جایی نمیزاره که کارت به یدک کش قرسه
خیلی ببخشید اون پیکانی که نشان داده شدمدل۴۸دهزار این ماشین های امروزی هم بادوام است هم باعرضه تراست ورق هایش انگلیس موتورانگلیس ماشین های امروزی آشغال هستند
Amirkhan
۱۱:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
همین یخورده هم که برداشتند دوهزارتا آبروریزی توی بازسازی داشت بذار بیشتر آبروشون نره.
حسنی
۱۳:۱۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
روزگاری همین پیکان بعنوان یک کالای لوکس بود. و بسیاری از پدران همین مردم نوکیسه که امروز پشت شاسی بلند و ماشین های جدید ، خود را فلک زده وبدبخت ترین مردم دنیا حس میکنند یک حسرت بود موتورگازی وژیان و فولکس و وانت مزدا .. خانه های خاله قمری و روستاهای بدون جاده وبرق و آب و حلبی آبادهای شهرها .. یادمان نرود هی نگویید زمان شاه خوشبختی غرق بودیم !
شکر نعمت نعمت افزونی کند خانم که سیگار گوشه لبت و پشت فرمان با بنزین ارزان تر از آب معدنی دور دور میکنی و تا تعطیل میشه کل جاده های شمال وجنوب را پرترافیک میکنید . لااقل پوزیشن اپوزیسون نگیرید مادام نوکیسه ،
حسنی جان اون موقع سال 48یعنی سال 1970این لوکس ترین ماشین جهان بوده که عربها و ژاپنی ها و خیلی جاهای دیگه حسرت شو میخوردن سوار بشن چون اون زمان اونها فقط شتر سوار بودن یا اسب همونهایی که الان ماشبن 5سال کارشون رو به کشورهای جهان سوم میفروشن اون زمان اسب بخار تازه اختراع شده بوده لگن نبوده که مسئولین آن زمان وارد کنن اختراع جدید اون زمان بوده
علی
۰۹:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
حسین آقای عزیز اول تحقیق کن بعد نظربده: Khordad 12, 1401 AP — پیکان قبل از ورود به ایران، ۱۲ سال در انگستان تولید میشد که مدت زمان طولانی محسوب میشود. خودروسازی روتس که بعدها تبدیل به کرایسلر اروپا....
لینک: https://khodro45.com/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9/
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم
رک
۱۰:۵۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
دوست عزیز در تعدادی از قضاوت ها حق با شما بود اما ظاهراً خود شما هنوز در شبه ابیطالب مانده ای لطفاً توجه داشته باشید که زمانه عوض شه و شما چه بخواهید و چه نخواهید باید تغییر کنید و گریز ناپذیره در دور افتاده ترین آبادی های افغانستان و افریقا هم مردم چت میکنند و از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند بر ق و آب و خودرو که دیگه بماند .
سوریه کانی زاد
۱۱:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بزرگوار.اگر خوب نگاه کنی دوربر تهران پراز حلبی اباده. سایتای رسمی کشور اعلام کردن ماهانه در ایران چهارهزار خانوار به چادرنشینی رو میارن.پشت بامها اجاره داده میشه.مردم گرسنه هستن.افسرده هستن.
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
این حرفها مال ۵۰ سال پیشه زمانی که اعراب منطقه وجود نداشتند و شهرهاشون بیابونی بود الان ببین اونا کجان وا یرانی که پنجاه سال پیش پیکان تولید میکرده الان کجاست
ابوذر
۱۲:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
ایرانیا هرچی ندید پدیده کل جهان پیشرفت کردن ایرانیا اشغال دپو کرده الان در میاره
اقتدار ایران بوده این ماشین .....بیشتر از نیم قرن پیش کسی اسم این ماشینم نمی دونسته.....الکی چرت و پرت پس ننویسید....از شاهین آشغال ایرانی که صفرش می ارزه خیلی خیلی بهتره
من یک ارمنی ایرانی هستم وبه امید روز های سر بلندی ایران وحق واقعی هموطنانم زندگی میکنم ،،آمین
چه بلایی سر صنعت کشورمون اومده که الان تو تولید همین خودروها ی بیکیفیت موندیم و تقریباً وابسته ایم...
1فرمان راست
2آرم ایران ناسیونال بغل ستون نداره اگه یادتون باشه علامت نوک پیکان وچرخ ماشین بود وبه شکل ایران ناسیونال نوشته شده بود
3 فرمت تودوزی و صندلی ها اصلاً به پیکان اون زمان نمیخورد
4چراغ راهنمابغل گلگیر لوزی شکل بوده که نداشت
5چراغ های بزرگ جلو وانتی هست نه مال پیکان سواری فک میکنن خیلی زرنگ هستن ی اشغال اورده سرهم بندی کرده بنده شخصاً پیکان سال 49صفر خریدم 20و500تومان پول دوتا نون سنگک الان
ولی خدایی بگم پیکان توزمان خودش سگش آشغالهای چین الان می ارزید
اون صاحب ماشین هم موفق باشی برای کاری که کردی.
شکر نعمت نعمت افزونی کند خانم که سیگار گوشه لبت و پشت فرمان با بنزین ارزان تر از آب معدنی دور دور میکنی و تا تعطیل میشه کل جاده های شمال وجنوب را پرترافیک میکنید . لااقل پوزیشن اپوزیسون نگیرید مادام نوکیسه ،
لینک: https://khodro45.com/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9/
بیشتر از یک بی ام و امروزی قیمت داره
۱-ساخت انگلیسه
۲-نو نگرش داشته
۳-احتمالا بیرنگه
این کلکسیونه
چون نتونستی ازین نمونه ماشین بخری،، میگی لگن
در اصل لگن توی خونه ها کاربردی دیگه داره،،،،،