شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از آلودگی صوتی مجتمع تجاری واقع در تقاطع جنت آباد مرکزی و بزرگراه آبشناسان شهر تهران گلایه کرد.

هنگامی که مجتمع‌های تجاری بزرگ در مناطق مسکونی ساخته می‌شود یکی از موضوعاتی که می تواند تبدیل به معضل شود و ساکنان را آزار دهد آلودگی صوتی ناشی از فن های بزرگ به کار رفته در پشت بام های این مجتمع ها است.
شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از آلودگی صوتی ناشی از مجتمع تجاری واقع در تقاطع جنت آباد مرکزی و بزرگراه آبشناسان شهر تهران خبر داد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی کرد.


متن پیام شهروند خبرنگار
با سلام، بالغ بر ۳ ماه است که یک مجتمع تجاری با نام مرکز خرید نیایش در تقاطع جنت آباد مرکزی و بزرگراه آبشناسان افتتاح شده است. این منطقه یک پهنه مسکونی و ترافیک بالایی در بزرگراه دارد. چرا اجازه ساخت چنین مجتمعی در این منطقه داده شده است؟ مشکل بسیار بزرگی که این روز‌ها سکنه این منطقه با مشکل مواجه شدند آلودگی صوتی ناشی از تاسیسات هواساز و چیلر‌ها و فن‌های واقع در پشت بام این مجتمع است. شدت صدا به قدری بالاست که در چندین خیابان پایین‌تر نیز مشهود و آزار دهنده و غیرقابل تحمل است. این آلودگی صوتی هر روز از ۹ صبح تا ۰۱:۳۰ نیمه شب وجود دارد و موجب آزار ساکنان شده است. این مشکل را بار‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری و ۱۵۴۰ سازمان حفاظت از محیط زیست پیگیری کرده ایم، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. اگر اتاقک آکوستیک و کشیدن دیوار جاذب صوت بر پشت بام این مجتمع ساخته شود شاید کمی جلوی آلودگی صوتی گرفته شود. خواهش میکنم مشکل ما را پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۳
ما هم همسایه این مجتمع هستیم در کنار محاسنی که از لحاظ دسترسی به امکانات تفریحی برای ما فراهم کرده متاسفانه یک سری استانداردها اصلا رعایت نشده. مشکل بارها مطرح شده ولی شکایت ما توسط هیچ ارگان ذیربطی مورد توجه قرار نمی گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۶:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه مجتمع نیایش مال آلودگی صوتی بسیار وحشتناک و غیر قابل تحملی را برای اهالی ایجاد کرده است. یعنی وقتی در خانه هستیم انگار کنار موتور جت هواپیما نشسته ایم. ما در منزل بیمار اعصاب و روان داریم که این صدا او را بیقرار می کند و واقعا این مدت برای ما و اهالی این محل بسیار عذاب آور شده است. علی رغم تجمع و اعتراض اهالی هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. لطفا پیگیری بفرمایید که این سیستم خاموش یا تعویض شود چون وضع موجود به واقع غیر قابل تحمل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
لطفا از مسئولین شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری کنید بلکه از این طریق مشکل برطرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
خدا خیر بده به شما مگر با پیگیری شما شر این مزاحمت از سر اهالی کم بشه
آخرین اخبار