معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدیران کودکستان‌هایی که تاکنون اقدام به تطبیق مجوز نکرده‌اند، می‌توانند از ۱۶ تا ۲۵ خرداد ماه جاری با مراجعه به سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، درخواست خود را ثبت کنند.

غلامحسین مهران‌پور روز شنبه در نشست غیر حضوری تبیین و تشریح دستورالعمل ثبت نام نوآموزان در دبستان و کودکستانها اظهار کرد: موسسانی که وضعیت خود را با قوانین و مقرارت ناظر بر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مهلت مقرر قانونی تطبیق ندهند، اجازه فعالیت و ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را ندارند.

وی با اشاره به الزام فعالیت همه کودکستان‌ها زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت، افزود: والدین پیش از ثبت‌نام فرزندان خود، از داشتن مجوز فعالیت کودکستان‌ها اطمینان پیدا کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: نوآموزان اول مهر ۹۶ تا اول مهر۹۷ می‌توانند در کودکستان دوره دوم و متولدین دوم مهر ۹۷ تا اول مهر ۹۸ نیز می‌توانند در کودکستان دوره اول ثبت‌نام کنند.

مهران‌پور تاکید کرد: کودکانی که تا اول مهر ۹۶ از لحاظ سنی ۶ سال تمام دارند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام می‌شوند و کودکان متولد دوم تا ۳۰ مهر ۹۶ نمی‌توانند وارد دوره تحصیلی ابتدایی شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۱۶ هزار نوآموز در ۳۹۷ کودکستان دارای مجوز در استان ثبت‌نام کنند.

مهران پور بیان کرد: مدیران کودکستان‌ها موظف هستند اطلاعات نوآموزان را حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ در سامانه سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.

وی گفت: مدیران مدارس، نوآموزانی را که برای ثبت‌نام کلاس اول مراجعه می‌کنند و فاقد تجربه پیش دبستانی هستند شناسایی کرده تا در کلاس‌های آمادگی کودکستان‌ها در تابستان ۱۴۰۲ شرکت کنند.

مهران پور تاکید کرد: همه نوآموزان باید در زمان سال تحصیل، در برنامه سنجش و سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای آموزش ومداخله به هنگام نوآموزانی که دیرآموز تشخیص داده می شوند، توسط مدیران کودکستان‌ها ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.