دوربین paragavica که یکی از مهندسان فناوری با هوش مصنوعی طراحی کرده، می‌تواند بدون لنز عکس بگیرد.

بیورن کارمان دانمارکی با ایجاد دوربینی برگرفته از فناوری هوش مصنوعی و منابع اطلاعاتی موجود در اینترنت، برای سنتز تصاویر بدون نیاز به لنز استفاده می‌کند. او با این کار توانست انقلابی در زمینه عکاسی ایجاد کند. کارمان به جای تکیه بر یک لنز معمولی برای بزرگنمایی و دستیابی به دقت، یا حتی نگاه کردن به داخل دوربین برای بررسی زاویه، یک دوربین به نام Paragavica طراحی کرد.

این دستگاه برای تجزیه و تحلیل و ترکیب تصاویر به فناوری هوش مصنوعی متکی است که به نوبه خود آن را به صورت بصری پردازش می‌کند و تصویری کاملاً مشابه با صحنه را در مقابل کاربر ارائه می‌دهد بدون اینکه هیچ لنزی مستقیماً به آن صحنه نگاه کند.

فرآیند عکاسی، متکی بر استفاده از داده‌های موجود در اینترنت، شامل تصاویر مشابه و اطلاعات مربوط به همان صحنه است. این دستگاه داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و آن‌ها را به اطلاعاتی تبدیل می‌کند که به ترکیب تصویر بهینه بر اساس زمینه، محتوا، آب و هوا و مکانی که عکاس در آن ایستاده است کمک می‌کند.

کارمان در یک سری توئیت نوشت که تنها کاری که باید انجام دهد این است که یک توصیف کامل از صحنه مقابلش با اطلاعات لحظه‌ای از مکان واقعی خود را وارد کند و وقتی دکمه شروع فشار داده می‌شود، دوربین تصویری بصری ارائه می‌دهد. 

علاوه بر دستگاه دوربین، تنها طراح دانمارکی فناوری سنتز تصویر خود را در دسترس عموم قرار داد و این امکان را برای هر کسی در سراسر جهان فراهم کرد که بتوانند تصاویر را با همان فناوری روی دستگاه دوربین خود، اما از طریق مرورگر، ترکیب کنند.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
فقط برای سرگرمی خوبه نه واقعی
آخرین اخبار