استاندار خراسان جنوبی گفت: در جریان سفر به بخش دیهوک شهرستان طبس ۱۵ مصوبه برای توسعه این بخش مصوب شد.

 قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای اداری بخش دیهوک شهرستان طبس با اشاره به سفر سرزده و رسمی به شهرستان‌های ۱۱ گانه خراسان جنوبی و شرکت در نماز جمعه مرکز شهرستان‌ها گفت: در سال جدید بنا داریم به سراغ بخش‌ها برویم و ضمن شرکت در نماز جمعه، موضوعات و مشکلات اصلی بخش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

او با ذکر این نکته که هدف گذاری برروی بررسی مشکلات اولویت‌دار بخش‌هاست، افزود: هزار و ۳۰۰ نفر در بخش دیهوک زیرپوشش تامین اجتماعی هستند، اما به دلیل نبود پزشک و داروخانه از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده نمی‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: فرماندار طبس پیگیری‌ها لازم را برای این موضوع از طریق اداره‌کل تامین اجتماعی استان انجام دهد و جلسه‌ای هم در استانداری برای بررسی موردی این موضوع برگزار خواهد شد.

قناعت با اشاره به وسعت زیاد خراسان جنوبی و فاصله زیاد بین شهرستان‌ها و بخش‌ها گفت: این موضوع هزینه خدمات‌رسانی را افزایش می‌دهد.

او به جاده پیکوه به سمت معادن زغال سنگ شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: طول این مسیر ۶۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر احداث شده است و ۲۰ کیلومتر توسط ایمیدرو در دست اجراست و پیگیری‌های لازم برای ادامه احداث این جاده هم از طریق ایمیدرو انجام خواهیم داد.

قناعت با تاکید بر تسریع احداث منبع ۲ هزار مترمکعبی شهر دیهوک، گفت:، چون این طرح از محل اعتبارات ملی در دست اجراست پیگیری‌ها و مکاتبات لازم را از مرکز برای سرعت اجرای این طرح خواهیم داشت.

او از اختصاص سه میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آبرسانی روستای پیکوه خبر داد و گفت: پنج میلیارد تومان دیگر برای اصلاح این شبکه آب این روستای نیاز است که فرماندار شهرستان پیگیری‌های لازم را از طریق شرکت زغال سنگ طبس برای مشارکت در اصلاح این شبکه‌ها از محل مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح شبکه آبرسانی شهر دیهوک از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت، بیان کرد: همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح شبکه آبرسانی روستای اسفندیار اختصاص یافت.

قناعت افزود: یک میلیارد تومان برای حفر چاه آب روستای نایبند اختصاص یافت، همچنین ۲۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به روستای چیروک طبس اختصاص یافت.

او از اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه آب شیرین کن شهر دیهوک خبرداد و گفت: همچنین ۲ میلیارد تومان برای تکمیل میدان پلیس راه دیهوک توسط راه شهرسازی به شهرداری اختصاص یافت.

وی افزود: ۲ میلیارد تومان برای تکمیل ورودی روستای اسفندیار به زمغان اختصاص یافت.

قناعت اظهار داشت: ۲۰ میلیارد تومان به محور دیهوک به طبس به طول ۶۵ کیلومتر اختصاص یافت. 

او با بیان اینکه سه میلیارد تومان برای تکمیل خط سراسری برق به روستای نایبند، زردگاه و دیگ رستم اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای روشنایی بلوار امام رضا (ع) دیهوک اختصاص یافت.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲ میلیارد تومان برای تکمیل چمن مصنوعی روستا‌های اصفهک و عرب آباد و همچنین بهسازی کف پوش سالن ورزشی شهر دیهوک اختصاص یافت.

قناعت ادامه داد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی و برق‌رسانی بافت قدیم شهرک دیهوک اختصاص یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.