دادگاه محلی آمریکا ۲ تن از هواداران ترامپ را به دلیل حمله به ساختمان کنگره به حبس محکوم کرد.

عدم پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و اقدامات او در تحریک هوادارانش باعث حمله آن‌ها به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ شد. همین مسئله باعث تشکیل پرونده قضایی در دادگستری آمریکا برای رسیدگی به اتهامات هزاران تن از طرفداران ترامپ شد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه منطقه‌ای آمریکا امروز (جمعه) ۲ تن از اعضای گروه سوگندداران آمریکا را در اتهام تئوری فتنه جویی مجرم دانسته و برای آن‌ها حکم حبس صادر کرد.

در این حکم، رابرت مینوتا به ۴ سال و ۶ ماه حبس و ادوارد والخو به ۳ سال حبس به دلیل حمله به ساختمان کنگره، تضعیف دموکراسی آمریکا و نیز تئوری فتنه جویی محکوم شدند. دادستان برای این دو متهم ۱۷ سال حبس درخواست کرده بود که هیات منصفه در نهایت با میزان بسیار کمتری از این حکم موافقت کرد. 

ادوارد والخو با ابراز پشیمانی در پیشگاه قاضی به دلیل آنچه انجام داده است و در حالی که اشک می‌ریخت از هیات منصفه خواست اجازه دهد این حکم را به جای سپری کردن در زندان، در حبس خانگی سپری کند. 

استوارت رودز، رئیس گروه راست سوگند داران پیش‌تر به سنگین‌تر میزان حبس در میان بیش از یک هزار فردی که تاکنون از سوی دادگاه محاکمه شده است، محکوم شد. دادگاه رودز را به دلیل رهبری جریان حمله به ساختمان کنگره و تئوری فتنه جویی به ۱۸ سال حبس محکوم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار