سال تحصیلی جدید ۶۳ کلاس درس هوشمند با زیربنای ۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع به بهره برداری می‌رسد.

رخسارپور سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان گفت: تا پایان نیمه نخست امسال ۳۲ طرح مدرسه سازی با ۶۳ کلاس درس و زیربنای ۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع در استان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: هم اکنون ۱۸۷ طرح مدرسه سازی با زیربنای ۷۹۰ هزار مترمربع در استان در حال ساخت است که با اتمام آن‌ها ۴۳۹ کلاس درس به کلاس‌های استان افزوده می‌شود.

رخسارپور بیان کرد: برای تکمیل این طرح‌ها ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۳۹ میلیارد تومان اعتبار استانی اختصاص یافته و خیران نیز تاکنون ۸۴ میلیارد تومان کمک کرده اند.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: بیشترین کمبود مدرسه در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن شهرستان طبس است که تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت حداکثری خیران، این کمبود‌ها را در این مناطق جبران کنیم.

حذف بخاری‌های نفتی در مدارس

در ۲ سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی و تجهیزات گرمایشی مدارس و امکانات هنرستان‌ها در خراسان جنوبی هزینه شده است.

رخسارپور سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: پارسال همچنین ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهمیه قیر رایگان برای مدارس استان اختصاص یافته که از محل آن ۹۰ هزار مترمربع از محوطه مدارس استان آسفالت و ۱۳۷ هزار مترمربع از پشت بام مدارس ایزوگام شد.

او افزود: امسال هم از این محل ۲۱ میلیارد تومان اختصاص یافته که برای آسفالت مابقی محوطه‌های خاکی مدارس هزینه می‌شود.

رخسارپور بیان کرد: هنوز ۹ درصد مدارس استان تخریبی است که می‌طلبد سازمان‌ها و خیران، ما را در نوسازی آن‌ها یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.