وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق گفته شهید رجایی اساسی ترین وظیفه ما تربیت اسلامی و اسلامی کردن محیط های آموزشی است.

 رضامراد صحرایی چهارشنبه عصر در مراسم اختتامیه اردوی دانشجویان زیارت اولی دانشگاه فرهنگیان در مشهد افزود: این جمله شهید رجایی را باید در دستور کار خود قرار دهیم تا احیای فرهنگ، دین و آرمان را محقق سازیم.

وی افزود: شهید رجایی از این تدبیر در کل دوره ریاست جمهوری خود که تنها ۲۸ روز و نمونه اعلای مدیریت آموزش و پرورش بود، بهره برد.

صحرایی با اشاره به اینکه شهید رجایی نقطه درست یعنی تربیت معلم را انتخاب کرد گفت: شهید رجایی با ارائه طرح ناب خود ده‌ها دانشسرا ایجاد کرد تا معلم تربیت شود که این اتفاق از مهم‌ترین اقداماتش بود.

وی گفت: شهید رجایی با ایجاد محیط معلم پروری توانست بیش از ۸۰۰ هزار معلم را از این طریق در همان دوره وارد آموزش و پرورش کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید بدانیم که ساختن فضای آموزشی و ساختمان چیزی نیست که نشود، این ساختن و تربیت معلم است که دشوار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید معلمان به شان سابق معلمی خود بازگردند گفت: به دنبال هیچ مسئولیتی نبودم و نیستم و به دور از هر گونه سیاستی برای این سمت انتخاب شدم.

گفتنی است همچنین وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به مشهد در ضیافت غبارروبی مزار شهدای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی حضور یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار