رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۴۰ هزار هکتار آبیاری مدرن در استان اجرا شده است.

نادر تقی‌زاده گفت: بستر و زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آبیاری مدرن و صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد و آماده حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان را موجب خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان به بازار و همچنین سرازیر شدن ارزش افزوده حاصل از این محصولات به استان‌های صنعتی دانست و می گوید: ضرورت دارد برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات، بستر سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی فراهم شود.

به گفته او، هم‌اکنون بستر لازم در شهرک گلخانه‌ای برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی مهیا شده و اگر صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرک راه‌اندازی شود ضمن سودآوری بیشتر، خودکفایی در برخی از محصولات تولیدی محقق خواهد شد.

تقی زاده گفت: آماده‌سازی زمین یک هزار و ۶۰۰ هکتاری شهرک گلخانه‌ای در دشت زرخیز مغان یکی از بسترهای سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است که زمینه مناسبی برای تولید محصولات گلخانه‌ای و بستر مناسبی برای صادرات این محصولات به کشورهای حوزه قفقاز خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات کشاورزی به دلیل نیاز شدید و متقاضی زیاد در این حوزه را یادآورشد و می گوید: جای خالی تولید ماشین‌آلات کشاورزی در استان محسوس است و نیاز است در این بخش هم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق بیفتد.

تقی‌زاده با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در فرآوری عسل اردبیل گفت: این محصول به دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت، می‌تواند به یک برند ملی و جهانی تبدیل شود.

او همچنین نیاز استان به سرمایه‌گذاری در تولید کود و سموم سازگار با محیط زیست، سردخانه به‌ویژه سردخانه‌های زیر صفر، گیاهان دارویی، بذرهای مختلف از جمله تولید بذر مینی تیوبر سیب زمینی را یادآور شد و می گوید: سرمایه‌گذاری در این بخش همراه با اگروتوریسم (توریسم کشاورزی) می‌تواند بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.