کارشناس بازار سرمایه گفت: هرگونه گشایش در روابط بین‌الملل، اتفاق مثبتی برای اقتصاد و بازار سرمایه کشور خواهد بود.

آقای محسن موسوی کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به سفر پادشاه عمان به ایران گفت: قطعاً سفر پادشاه عمان به ایران برای کل اقتصاد کشور خبر خوبی است،کمااینکه وزیر امور خارجه هم تاکید کرد مذاکراتی در حال انجام است که بنا به دلایل و مثالی فعلاً در مورد آن اطلاع‌رسانی عمومی نمی‌شود. پادشاه عمان هر زمان به ایران سفر کرده این سفر همراه با اتفاقات خوبی برای کشور ما بوده است. این بار هم با توجه به برخی خبر‌ها و اظهار نظر‌ها در مورد سفر ایشان به ایران، خوش‌بینی‌ها شدت گرفته است.

موسوی ضمن تاکید بر مزایای توافق برای بازار سرمایه، گفت: این سفر، قطعاً برای بازار سرمایه دارای خبری مثبتی است و احتمالاً بتوان سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب این بازار کرد. به هر حال، هر گونه توافق علاوه بر آنکه فرصتی برای اقتصاد کشور خواهد بود، به صنایع و بنگاه‌های تولیدی هم مجال می‌دهد تا در سایه کاهش تحریم‌ها، با شرایط بهتری اقدام به تولید و فروش و صادرات کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: چنانچه توافق احتمالی منجر به کاهش نرخ ارز شود، نه فقط برای شرکت‌ها و صنایع بورسی خبر منفی محسوب نمی‌شود، بلکه آثار مثبتی هم در بر خواهد داشت؛ چرا که اکنون شرکت‌ها بخشی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود را با ارز آزاد تامین می‌کنند و کاهش نرخ ارز در بازار آزاد به معنای کاهش هزینه‌های تولید خواهد بود. ضمن اینکه در صورت رفع تحریم‌ها، بار هزینه‌های ناشی از تحریم نیز از دوش تولیدکنندگان برداشته خواهد شد. البته جنس بازار سرمایه با سایر بازار‌ها متفاوت است و با توجه به نقدشوندگی بالای این بازار، طبیعی است که به اخباری همچون کاهش نرخ ارز با سرعت بیشتری واکنش نشان دهد؛ اما این بدان معنا نیست که توافقات در زمینه‌های مختلف و کاهش نرخ ارز به ضرر صنایع بورسی است.

او گفت: البته هنوز مشخص نیست سفر پادشاه عمان به ایران چه نتایجی در بر خواهد داشت و چه مواردی مذاکره شده و... بنابراین نمی‌توان در مورد میزان تاثیر این رویداد بر سودآوری شرکت‌های بورسی نظر دارد؛ اما قطعاً هرگونه گشایشی در روابط بین‌الملل، اتفاق مثبتی برای اقتصاد و بازار سرمایه ما خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار