سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی در کشور پذیرش می‌شوند

مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار بین‌المللی برای درمان در مراکز درمانی کشور پذیرش می‌شوند

امیرخانی در همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شهمیرزاد افزود: این تعداد پذیرش بیماران بین‌المللی در کشور با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حد انتظار نیست و باید مراکز درمانی با کسب استانداردها در افزایش پذیرش بیماران بین‌المللی بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در تعامل با دنیا، افزود: ظرفیت‌سازی در عرصه بین‌المللی و نقش‌آفرینی در منطقه از رویکردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به تحصیل هفت هزار دانشجودر رشته های پزشکی خارجی در دانشگاه های ایران، ادامه داد: این میزان پذیرش دانشجوی پزشکی قابل توجه نیست و باید سهم دانشگاه‌ها در بازار آموزش عالی و پذیرش دانشجوی خارجی افزایش یابد.

امیرخانی گفت: ظرفیت‌سازی و تامین زیرساخت‌ها برای جذب دانشجویان بین‌المللی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ علوم پزشکی کشور در منطقه خوش‌نام است و تقویت زیرساخت‌ها لازمه جذب دانشجو و پذیرش بیماران در عرصه بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: مراکز درمانی همپای مراکز آموزشی گسترش یابد و واحد تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به گونه‌ای عمل کنند تا در طرح‌های بزرگ مطالعاتی و بین‌المللی سهم داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار