روسیه خطاب به غرب گفت که «تبلیغات» در مورد درگیری‌های کوزوو را متوقف کند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما از غرب می‌خواهیم که تبلیغات فریبکارانه خود را متوقف کند و صرب‌های مستاصل را که در تلاش برای دفاع از حقوق مشروع و آزادی خود به صورت مسالمت‌آمیز و بدون سلاح هستند، مقصر نداند.

به گزارش مسکوتایمز، پس از مجروح  شدن بیش از ۳۰ نیروی ناتو در کوزوو در درگیری با صرب‌ها، روسیه روز سه‌شنبه به غرب گفت که «تبلیغات فریبکارانه» خود را متوقف کند.

کوزوو در سال ۲۰۰۸ استقلال خود را از صربستان اعلام کرد، اما بلگراد و مسکو از به رسمیت شناختن آن خودداری کردند. روسیه، متحد سنتی صربستان نیز عملاً کوزوو را از داشتن کرسی در سازمان ملل منع کرد.

اوضاع کوزوو پس از روی کار آمدن شهرداران آلبانیایی تبار در شمال کوزوو و در منطقه‌ای که اکثریت جمعیت آن را صرب‌ها تشکیل می‌دهند، آنهم در انتخاباتی که صرب‌ها آن را تحریم کرده بودند، متشنج شد. صرب‌ها از دولت کوزوو می‌خواهند این شهرداران آلبانیایی‌تبار را از شهرداری‌ها برکنار کند و به ادارات محلی که بودجه آن‌ها را بلگراد تأمین می‌کند، اجازه دهد فعالیت خود را از سر بگیرند.

این درگیری‌ها الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان را بر آن داشت تا روز جمعه ارتش را در حالت آماده باش کامل قرار دهد و به واحد‌های نظامی دستور دهد به مرز نزدیک‌تر شوند.

برچسب ها: روسیه ، صربستان ، کوزوو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار