مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : مجازات ۶ ماه مطالعه منابع مؤثر و ارتقای فرهنگی برای یک نوجوان بزهکار توسط دستگاه قضا و با پیگیری این اداره کار بسیار خوب فرهنگی است.

معصومه حسنی‌خوانسار مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : با پیگیری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جهت بهره‌گیری از قانون مجازات‌های جایگزین موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات‌های اسلامی و با مساعدت دادگستری شهرستان هرسین، دومین محکوم نوجوان با عضویت در یکی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین به مدت ۶ ماه جهت مطالعه منابع مؤثر و ارتقای فرهنگی در کتابخانه حضور خواهد داشت.

وی افزود: در این حکم آمده است که محکوم باید حداقل سه جلسه در هفته که مدت هر جلسه نباید کمتر از دو ساعت باشد در محل کتابخانه نسبت به مطالعه و ادامه تحصیل اقدام کند.

مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضا در خصوص رأی صادره در خصوص نوجوان بزهکار هرسینی، مجازات‌های جایگزین برای جرائم بزهکاران و خاطیانی که امکان آن وجود داشته باشد، بهترین راه‌حل برای تغییر در رویکرد این افراد خواهد بود که نیازمند همت ویژه‌ی دستگاه قضا در این خصوص خواهد بود. در صورت صلاحدید و همکاری بیشتر دستگاه قضا به دنبال گسترش این نوع احکام فرهنگی ازاین‌دست برای دیگر محکومین هستیم.

وی ادامه داد: نشر این نوع اخبار به گسترش احکام فرهنگی جایگزین کمک می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.