مدیر گروه واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت البرز دچار اضافه وزن هستند و تغذیه نادرست دارند.

قاسمی بابیان این که بیش از ۵۰ درصد جمعیت البرز دچار اضافه وزن هستند و تغذیه نادرست دارند  و این میزان در خانم‌ها بیشتر از  آقایان است، گفت: چاقی به دلیل سبک زندگی ناسالم رخ می‌دهد کم تحرکی، استرس، نداشتن خواب کافی شبانه و ... غیره زمینه بروز بیماری چاقی و ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را نیز افزایش می دهد.
 
او با بیان این که ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان روند صعودی دارد افزود: البرز جز استان‌های کم تحرک کشور است و تحرک نداشتن با بروز چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیم دارد.
 
 مدیر گروه واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که چاقی و کم تحرکی مهم‌ترین عوامل خطر زا قابل اصلاح است گفت: دیابت فشار خون سرطان‌ها نیز در جامعه رو به افزایش است.
 
او افزود: بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک درصد افزایش فعالیت بدنی از ۱۰۰ مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید فعالیت مستمر و روزانه ورزش و پیاده روی را در برنامه خود بگنجانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.